Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Гнатенко, Сергій Олександрович | |
dc.date.accessioned | 2024-04-03T11:04:24Z | |
dc.date.available | 2024-04-03T11:04:24Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.citation | Гнатенко С. О. Архітектоніко-семантична трансформація тексту: прийом стирання (erasure) в літературі формальних обмежень : дисертація на здобуття ступеня доктора філософії : 035 Філологія. – Кам’янець-Подільський: Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, 2024 – 254 с. | uk_UA |
dc.identifier.uri | http://elar.kpnu.edu.ua/xmlui/handle/123456789/7907 | |
dc.description.abstract | Наукова новизна дисертаційної роботи полягає в тому, що це – перша спроба у вітчизняному літературознавстві системного дослідження особливостей архітектоніко-семантичної трансформації тексту, що зумовлюється застосуванням прийому стирання (erasure) в літературі формальних обмежень. На сьогодні існують різні варіанти реалізації erasure, а саме: «витирання», «замальовування», «затемнення», «зафарбовування», «притлумлення». У дисертації під стиранням розуміється свідоме та раціоналізоване вилучення частин з оригінального тексту задля створення нового архітектоніко-семантичного словесного варіанта. У категоріальному вимірі пропонуємо визначати стирання не як метод чи жанр, а як прийом, що є одним із засобів створення мистецьких продуктів у літературі формальних обмежень. У вітчизняній філологічній науці актуальною є розробка й удосконалення методології аналізу явищ літератури формальних обмежень. Особливо це стосується практичного втілення прийому стирання, майже не вивченого в українському літературознавстві. | uk_UA |
dc.description.abstract | The novelty of the thesis lies in the fact that it is the first attempt at systemic research into the features of architectonic and semantic text transformation, wrought by the use of erasure technique in constrained writing in Ukrainian literary studies. Currently, numerous practices of erasure exist, such as: erasing, painting over, obscuring, blacking out and dimming. In the thesis erasure is defined as any conscious and rationalized exclusion of parts from the original text in order to create a new architectonic and semantic verbal unity. The thesis argues that erasure should be categorized as a technique rather than method or genre, and this technique is one of the means of creating art in constrained writing. The topicality of developing and refining the analysis methodology of phenomena in constrained writing is seen throughout domestic philological research. This is particularly true concerning the practical application of the erasure technique, which is almost entirely unexplored in Ukrainian literary studies. | en |
dc.language.iso | uk_UA | uk_UA |
dc.publisher | Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка | uk_UA |
dc.subject | архетип | uk_UA |
dc.subject | архітектоніка | uk_UA |
dc.subject | гіпертекст | uk_UA |
dc.subject | жанр | uk_UA |
dc.subject | інтертекст | uk_UA |
dc.subject | композиція | uk_UA |
dc.subject | наратив | uk_UA |
dc.subject | образ | uk_UA |
dc.subject | поетика | uk_UA |
dc.subject | пробіл | uk_UA |
dc.subject | рецепція | uk_UA |
dc.subject | стирання | uk_UA |
dc.subject | структура | uk_UA |
dc.subject | текст | uk_UA |
dc.subject | трансформація | uk_UA |
dc.subject | archetype | en |
dc.subject | architectonics | en |
dc.subject | hypertext | en |
dc.subject | genre | en |
dc.subject | intertext | en |
dc.subject | composition | en |
dc.subject | narrative | en |
dc.subject | image | en |
dc.subject | poetics | en |
dc.subject | space | en |
dc.subject | reception | en |
dc.subject | erasure | en |
dc.subject | structure | en |
dc.subject | text | en |
dc.subject | transformation | en |
dc.title | Архітектоніко-семантична трансформація тексту: прийом стирання (erasure) в літературі формальних обмежень | uk_UA |
dc.title.alternative | Architechtonic and semantic text transformation: erasure technique in constrained writing | en |
dc.type | Thesis | en |