ElarK-PNU

Формування фахової компетентності майбутніх вчителів хімії у процесі інтерактивного навчання

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Душечкіна, Н. Ю.
dc.date.accessioned 2018-05-07T11:16:25Z
dc.date.available 2018-05-07T11:16:25Z
dc.date.issued 2017
dc.identifier.citation Душечкіна Н. Ю. Формування фахової компетентності майбутніх вчителів хімії у процесі інтерактивного навчання / Н. Ю. Душечкіна // Вісник Кам'янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. Серія екологія. – 2017. – Вип. 2. – С. 60-71 uk_UA
dc.identifier.issn 2519-8955
dc.identifier.uri http://elar.kpnu.edu.ua/xmlui/handle/123456789/1445
dc.description.abstract Розкрито проблему формування фахової компетентності майбутніх вчителів хімії у процесі інтерактивного навчання. Розроблено та впроваджено методику інтерактивного навчання хімічних дисциплін, яка включає можливості використання інформаційних технологій: комп’ютерну та мультимедійну техніку, мережу Інтернет, програмне забезпечення та загальну інформаційну грамотність студентів. Проведена експериментальна робота по визначенню її ефективності. Доведено, що інтерактивне навчання не вимагає створення принципово нових зовнішніх організаційних форм, які є традиційними в практиці адміністративної організації навчального процесу, що передбачає лекційні, практичні та лабораторні форми навчання. uk_UA
dc.description.abstract Purpose. Modern society is marked by profound transformations in all spheres of human life, and also the system of education is changing. The reference point for modernizing education is a competent approach. The purpose of the paper is to open up the process of forming the professional competence of future chemistry teachers based on the development and implementation of a method of interactive learning. Methodology: theoretical – the analysis of scientific sources on the research problem, which made it possible to clarify the essence of the concept of «professional competence of the future teacher of chemistry »; empirical – conversation, observation, questioning, pedagogical experiment. Results. The method of interactive teaching of chemical disciplines is developed, which includes possibilities of using information technologies: computer and multimedia equipment, Internet, software and general informational literacy of students. Originality and practical value. The obtained results of the study allow recognition of the interactive training of chemical disciplines of future chemistry teachers as a promising area in the theory and practice of teaching chemistry that requires further development. The following directions are promising: methodological and theoretical research; development of new methods of interactive training of chemical disciplines, creation of new models of the process of formation of professional competencies based on the theoretical conclusions presented in this study; design of interactive learning in other educational settings; creation and implementation of private methods of interactive teaching of chemical disciplines. Conclusion. The research has shown that for the successful functioning of the methodology for the introduction of interactive training in chemical disciplines, a well-developed educational learning environment is required. en
dc.language.iso uk_UA uk_UA
dc.publisher Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка uk_UA
dc.relation.ispartofseries Екологія;Випуск 2
dc.subject professional competence uk_UA
dc.subject future teachers of chemistry uk_UA
dc.subject interactive training uk_UA
dc.subject information technologies uk_UA
dc.subject interactive teaching methods uk_UA
dc.subject фахова компетентність uk_UA
dc.subject майбутні вчителі хімії uk_UA
dc.subject інтерактивне навчання uk_UA
dc.subject інформаційні технології uk_UA
dc.subject методика інтерактивного навчання uk_UA
dc.title Формування фахової компетентності майбутніх вчителів хімії у процесі інтерактивного навчання uk_UA
dc.title.alternative FORMATION OF PROFESSIONAL COMPETENCY OF FUTURE TEACHERS OF CHEMISTRY IN THE INTERACTIVE EDUCATION PROCESS uk_UA
dc.type Article uk_UA
dc.identifier.udc 378:54-051


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

  • Випуск 2 [17]
    Статті, що увійшли до другого випуску вісника

Показати скорочений опис матеріалу