ElarK-PNU

Педагогічні умови налаштування дитини на публічний виступ у процесі театралізованої діяльності

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Олійник, Олена Михайлівна
dc.date.accessioned 2018-06-18T08:15:14Z
dc.date.available 2018-06-18T08:15:14Z
dc.date.issued 2017
dc.identifier.citation Олійник О.М. Педагогічні умови налаштування дитини на публічний виступ у процесі театралізованої діяльності / Олена Олійник // Педагогічна освіта: теорія і практика : зб. наук. праць / Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, Інститут педагогіки НАПН України ; [гол. ред. В. М. Лабунець]. – Кам’янець-Подільський, 2017. – Вип. 23 (2–2017), Ч. 2. – С. 203-208. uk_UA
dc.identifier.uri http://elar.kpnu.edu.ua/xmlui/handle/123456789/1634
dc.description.abstract У статті розкрито педагогічні умови успішного виступу перед аудиторією, подано практичні рекомендації щодо підготовки до публічного виступу, окреслено питання формування психофізичної свободи дитини дошкільного віку, висвітлено педагогічні можливості театрально-ігрової діяльності в емоційному розвитку. uk_UA
dc.description.abstract Pedagogical conditions of successful performance before an audience are revealed; practical recommendations are given in relation to preparation to the live performance; the question of forming psychological freedom of preschool child is outlined. Being emotional and sensual by nature, children get knowledge and orientation in the outside world through perception; it's the necessary condition of personal qualities development, that's why we should take into account children's natural abilities. Among the various means of emotional culture development special attention is given to theatrical and game activity which is considered to be the “school” of emotional culture and communication. Theatrical activity is improvisational, it's an individual creative process which combines different creative principles (productive, performing, decorating) and children's ability to perceive specific theatrical art. Such synthesis provides effective pedagogical conditions for the development and improvement of children's emotional sphere and creativity. The article analyses current approaches to forming senior preschoolers' emotional culture and reveals the components of children's emotional development. The author defines educational opportunities of preschoolers' harmonious development through the interaction of their major needs based on emotionalsensual sphere and personal culture formation. Special attention is paid to the development of child's emotional culture as an important component of her/his social competence, forming the personality with a broad outlook and high culture, capable of harmonious relations with people and realization of her/ his natural potential. Having made the analysis of the concept of emotional culture, considered the features of children's personal culture of emotional development and revealed the educational opportunities of theatrical activity in the process of children's emotional culture formation, the author proves that teacher's competence on the organization of theatrical games is the first necessary step to professional, systematic and creative work with children. en
dc.language.iso uk_UA uk_UA
dc.publisher Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка uk_UA
dc.subject публічний виступ uk_UA
dc.subject психофізична свобода uk_UA
dc.subject емоції uk_UA
dc.subject емоційний розвиток uk_UA
dc.subject психологічний комфорт uk_UA
dc.subject театрально-ігрова діяльність uk_UA
dc.subject live performance en
dc.subject psychological freedom en
dc.subject emotions en
dc.subject emotional development en
dc.subject psychological comfort en
dc.subject theatrically-playing activity en
dc.title Педагогічні умови налаштування дитини на публічний виступ у процесі театралізованої діяльності uk_UA
dc.type Article en
dc.identifier.udc 37.03:372.32


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу