ElarK-PNU

Сутність педагогічних умов формування емоційної культури старших дошкільників в процесі театралізованих ігор

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Олійник, Олена Михайлівна
dc.date.accessioned 2018-06-19T08:54:14Z
dc.date.available 2018-06-19T08:54:14Z
dc.date.issued 2016
dc.identifier.citation Олійник О.М. Сутність педагогічних умов формування емоційної культури старших дошкільників в процесі театралізованих ігор / О. М. Олійник // Педагогічна освіта: теорія і практика : зб. наук. праць / Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, Інститут педагогіки НАПН України ; [гол. ред. В. М. Лабунець]. – Кам’янець-Подільський, 2016. – Вип. 21 (2-2016), Ч.2 – С. 218-224. uk_UA
dc.identifier.uri http://elar.kpnu.edu.ua/xmlui/handle/123456789/1644
dc.description.abstract У статті аналізуються сучасні підходи до формування емоційної культури дітей старшого дошкільного віку, розкрито прояви особистісної культури та компоненти емоційного розвитку дитини. На основі аналізу наукових джерел окреслено проблему формування емоційної культури у педагогічному та психологічному аспектах. uk_UA
dc.description.abstract The article analyzes current approaches of forming senior preschoolers’ emotional culture and reveals the signs of personal culture and the components of children’s emotional development. The analysis of scientific sources allowed outlining pedagogical and psychological aspects of emotional culture formation. On the basis of practical experience the author highlights pedagogical possibilities of theatrical games in developing emotional culture taking into account specific selection of pedagogical means. The necessity to improve the quality of emotional culture formation causes the need for substantiation of the scientific and theoretical aspects and development of methodological means of forming children’s emotional culture in the process of theatrical and game activities. The author concentrates on the question of emotional culture development as the problem requires special attention in preschool age, because it’s a period of active experience of social interaction with the environment, adults and peers. The number of controversies regarding senior preschoolers’ formed emotional culture has been determined. The paper justifies the scientific-theoretical characteristics of theatrical game activity and gives the structure of children’s emotional development in the form of affective, cognitive and reactive components. The author characterizes the principles of pedagogical technology of senior preschoolers’ emotional culture development through dramatization and proposes methodological bases for its formation. The analysis of scientific sources shows that the problem was studied as a psychological aspect of the culture of feelings and emotions. The practical value of the work is in developing of the system (programmes) and methodological recommendations to organize theatrical and educational activity promoting the formation of aesthetic consciousness and emotional culture of preschoolers. en
dc.language.iso uk_UA uk_UA
dc.publisher ПП Зволейко Д.Г. uk_UA
dc.subject системний підхід uk_UA
dc.subject почуття uk_UA
dc.subject емоційна культура uk_UA
dc.subject особистісна культура uk_UA
dc.subject культури почуттів uk_UA
dc.subject емоційний розвиток uk_UA
dc.subject театралізовані ігри uk_UA
dc.subject театральне мистецтво uk_UA
dc.subject педагогічні принципи uk_UA
dc.subject system approach en
dc.subject feeling en
dc.subject emotional culture en
dc.subject personal culture en
dc.subject culture of feelings en
dc.subject emotional development en
dc.subject theatrical games en
dc.subject theatre en
dc.subject pedagogical principles en
dc.title Сутність педагогічних умов формування емоційної культури старших дошкільників в процесі театралізованих ігор uk_UA
dc.title.alternative PEDAGOGICAL CONDITIONS OF FORMING SENIOR PRESCHOOLERS’ EMOTIONAL CULTURE WHILE PLAYING THEATRICAL GAMES en
dc.type Article en
dc.identifier.udc 37.03:372.32


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу