ElarK-PNU

Культивація емоційної культури як ціннісної потреби дитини дошкільного віку

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Олійник, Олена Михайлівна
dc.date.accessioned 2018-06-20T08:33:52Z
dc.date.available 2018-06-20T08:33:52Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.citation Олійник О. М. Культивація емоційної культури як ціннісної потреби дитини дошкільного віку / О. М. Олійник // Інноватика у вихованні : зб. наук. праць / упоряд. О. Б. Петренко ; редкол.: О. Б. Петренко, Т. С. Ціпан та ін. – Рівне, 2018. – Вип. 7, т. 2. – С. 239-247. uk_UA
dc.identifier.uri http://elar.kpnu.edu.ua/xmlui/handle/123456789/1649
dc.description.abstract У статті окреслено питання формування емоційної культури як важливої складової її соціальної компетентності у педагогічному та психологічному аспектах. Проаналізовано наукове підгрунття сучасних підходів щодо формування емоційної культури дітей старшого дошкільного віку, розкрито компоненти емоційного розвитку дитини, особливості корекції емоційної сфери, зокрема емоційного контролю та моральних почуттів, напрями формування емоційного досвіду, запропоновано педагогічні засоби, методи та прийоми прищеплення особистісних цінностей дитини. uk_UA
dc.description.abstract The article outlines the issue of formation of emotional culture as an important component of its social competence in pedagogical and psychological aspects. The scientific basis of modern approaches to the formation of the emotional culture of children of the senior preschool age is analyzed, the components of emotional development of the child, peculiarities of correction of the emotional sphere, in particular emotional control and moral feelings, directions of the formation of emotional experience are revealed, pedagogical means, methods and techniques of instilling the personality values of the child are offered. The harmonious cohabitation with the environment provides children’s competence in the world of emotions and feelings. Preschoolers’ emotional comfortmay be providedjust by adults understanding and respectingthem. Such synthesis provides effective pedagogical conditions for the development and improvement of children’s emotional sphere and creativity. Preschoolers’ emotional comfortmay be providedjust by adults understanding and respectingthem. The specificity of selection of pedagogical means of forming children’s emotional culture is promoted by taking into account the peculiarities of senior preschoolers’development: the desire for independence in their activities, egocentricity of thinking and the need in game interaction. en
dc.language.iso uk_UA uk_UA
dc.subject емоції uk_UA
dc.subject емоційна культура uk_UA
dc.subject емоційний розвиток uk_UA
dc.subject емоційна сприйнятливість uk_UA
dc.subject емоційний досвід uk_UA
dc.subject психологічний комфорт uk_UA
dc.subject емоційно-соціальна компетентність uk_UA
dc.subject ціннісна потреба uk_UA
dc.subject emotions en
dc.subject emotional culture en
dc.subject emotional development en
dc.subject emotional susceptibility en
dc.subject emotional experience en
dc.subject psychological comfort en
dc.subject emotional and social competence en
dc.subject value need en
dc.title Культивація емоційної культури як ціннісної потреби дитини дошкільного віку uk_UA
dc.type Article en


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу