Показать сокращенную информацию
dc.contributor.author | Казанішена, Наталія Вікторівна | |
dc.date.accessioned | 2019-02-12T13:07:07Z | |
dc.date.available | 2019-02-12T13:07:07Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.citation | Казанішена Н. В. Підготовка вчителя до екологічної освіти – як передумова подолання екологічних проблем сучасності / Н. В. Казанішена // Вісник Кам'янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. Серія екологія. – 2018. – Вип. 3. – С. 89-96. | uk_UA |
dc.identifier.uri | http://elar.kpnu.edu.ua/xmlui/handle/123456789/2105 | |
dc.description.abstract | У статті розглядаються деякі аспекти проблеми підготовки вчителя до екологоосвітньої діяльності. Обґрунтовано актуальність екологічної освіти, її значення у вирішенні екологічних проблем. Наголошується на необхідності запровадження новітніх технологій, нестандартних форм та методів навчання при підготовці студентів. Наведено приклади форм та методів підготовки студентів до екологічної освіти й виховання. Дослідження спрямовано на теоретичне ознайомлення студентів із проблемами екологічної освіти й виховання та формування відповідних практичних вмінь щодо реалізації завдань екологічної освіти й виховання у професійній діяльності. | uk_UA |
dc.description.abstract | Purpose. The article is devoted to the problem of teacher training for environmental education. The subject of the study is the choice of forms and methods for preparing students for environmental education. The purpose of the study is: to substantiate and characterize the forms and methods of the process of preparing students for environmental education. Methodology. During the research, we update the content of the lectures, improve the content and structure of practical classes. On the class study, we use: practical work, game methods, discussion of situations, discussions and innovative methods; we develop extra-curricular work, organize environmental actions during of pedagogical practice of students. Results. Systematic training of students ensures their awareness of the importance of environmental education and helps to organize an effective process of environmental education of students. Originality and practical value. Originality consists in efficiency substantiation of traditional and innovative forms and methods of preparation students for environmental education of learner. The practical significance is the development and implementation of non-standard forms and methods of teacher training for environmental education. Conclusion. Teacher training for environmental education should be a holistic process. This requires the use and combination of traditional and innovative forms and methods of work. | en |
dc.language.iso | uk_UA | uk_UA |
dc.publisher | Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка | uk_UA |
dc.relation.ispartofseries | Екологія;Випуск 3 | |
dc.subject | екологічна культура | uk_UA |
dc.subject | екологічна освіта | uk_UA |
dc.subject | підготовка вчителя | uk_UA |
dc.subject | ecological culture | en |
dc.subject | ecological education | en |
dc.subject | teacher training | en |
dc.title | Підготовка вчителя до екологічної освіти – як передумова подолання екологічних проблем сучасності | uk_UA |
dc.title.alternative | Teacher Training for Ecological Education – as a Precondition for Solving Modern Environmental Problems | en |
dc.type | Article | en |
dc.identifier.udc | 378.147.016:504 |