Кοржанюк, Οлена Οлексіївна(Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, 2024)
Проблема збагачення словникового запасу дітей із порушеннями інтелектуального розвитку залишається актуальною в сучасній педагогічній та корекційній практиці. Зокрема, для цієї категорії дітей характерна бідність лексики, ...
Гулько, Вероніка Анатоліївна(Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, 2024)
У сфері освіти в Україні невпинно відбуваються реформи, але одним із пріоритетних напрямків уже багато років поспіль залишається впровадження інклюзивної освіти, формування нової філософії державної політики щодо дітей з ...
Гοрбанчук, Ηаталія Βасилівна(Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, 2024)
На сьогодні актуальним у теорії та практиці спеціальної освіти є впровадження особистісно орієнтованого, компетентнісного та інклюзивного підходу в освітній процес для дітей з особливими освітніми потребами. Такі діти є ...
Бернада, Леся(Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, 2024)
Відхилення у розвитку моторики в дітей дошкільного віку із інтелектуальними порушеннями створюють перешкоди у оволодінні різними видами діяльності, а будь-яка діяльність дитини, зокрема продуктивна, є рушійною силою ...
Башинська, Юлія Юріївна(Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, 2024)
Професійна підготовка майбутніх фахівців спеціальної освіти повинна бути різноплановою, інтегруючи знання і розвиток професійно важливих особистісних якостей. Лише такий комплексний підхід допоможе сформувати фахівців, які ...
Бабчук, Ηадія Ιванівна(Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, 2024)
Соціальна компетентність є однією з ключових навичок сучасної людини, актуальність якої визначається швидкими змінами в соціальному, економічному та технологічному середовищі. Глобалізація, зростання мультикультурності, ...
Гаврилюк, Анна(Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, 2024)
Упродовж свого життя ми постійно вступаємо у процес візуального сприйняття інших, міжособистісного спілкування та налагоджування взаємовідносин з різними особистостями, прагнемо правильно не лише впорядковувати процес ...
Бойченюк, Ангеліна(Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, 2024)
Постійне перебування особистості у мікро- та макро- середовищі потребує від неї уміння правильно встановлювати взаємовідносини з оточуючими, спілкуватися і налагоджувати відповідні контакти, правильно поводити себе та ...
Боштан, Марина(Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, 2024)
На сьогодні пріоритетним напрямком перебування особистості у мікро- та макро- середовищі виступає плідна взаємодія між людиною і довкіллям. Усі заклади середньої освіти повинні успішно розвивати природознавчі знання, уміння ...
Тимків, Світлана Миронівна(Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, 2024)
Сучасний етап історичного розвитку України характеризується кардинальними змінами в житті народу, новим поглядом на всі сфери людської діяльності, переоцінкою й утвердженням нових світоглядних напрямків у національній ...
Сторожук, Лариса Володимирівна(Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, 2024)
Динамічні зміни ринку праці та затребуваності різних професій потребує постійного оновлення підходів до профорієнтаційної роботи та формування професійного самовизначення учнів з інтелектуальними порушеннями з метою їхньої ...
Сорочан, Юлія Валеріївна(Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, 2024)
Діти з інтелектуальними порушеннями характеризуються системним порушенням пізнавальної діяльності, що виявляється у недорозвитку усіх пізнавальних психічних процесів, зокрема й мислення, яке є основним інструментом пізнання. ...
Йосипенко, Людмила Михайлівна(Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, 2024)
Патріотичне виховання є одним із пріоритетних напрямів виховної роботи, спрямоване на формування громадянської та національно-патріотичної свідомості. В умовах сьогодення патріотичне виховання набуває ще більшого значення, ...
Цуркан, Людмила Іванівна(Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, 2024)
Саме дошкільний вік в педагогіці є найбільш важливий як в плані формування особистості дитини, так і за ефективністю корекції різних відхилень в її психофізичному розвитку. Вже давно доведено, що чим раніше розпочато ...
Семенюк, Оксана Миколаївна(Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, 2024)
Формування навичок самообслуговування у дітей дошкільного віку з розладами спектру аутизму є критично важливим питанням, оскільки ці діти часто мають труднощі з розвитком базових соціально-побутових навичок через особливості ...
Павлюк, Олена Юріївна(Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, 2024)
Дошкільний вік є тим періодом розвитку, коли у дитини формуються уявлення про оточуючий світ, збагачується чуттєвий досвід та усвідомлення сутності зв’язків між об’єктами і явищами навколишньої дійсності. Цей період є ...
Мигаль, Світлана Богданівна(Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, 2024)
Незважаючи на значну кількість досліджень, присвячених проблемі соціалізації та соціалізованості дітей з інтелектуальними порушеннями помірного ступеня, питання формування їхньої соціальної компетентності залишається ...
Тимків, Світлана Миронівна(Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, 2024)
Сучасний етап історичного розвитку України характеризується кардинальними змінами в житті народу, новим поглядом на всі сфери людської діяльності, переоцінкою й утвердженням нових світоглядних напрямків у національній ...
Кирилюк, І. О.(Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, 2024)
Нині одним із ключових напрямів освітньої політики в Україні є забезпечення оптимальних умов для всебічного розвитку та соціалізації дітей із особливими освітніми потребами. Комунікативна діяльність є основою успішної ...
Дробаха, Олена Олександрівна(Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, 2024)
Писемне мовлення має вагоме значення для загального пізнавального розвитку дитини, оскільки передбачає не лише володіння мовою, а й сприяє розвитку здатності до аналізу, синтезу та узагальнення інформації. Під час різного ...