Короткий опис(реферат):
Монографію присвячено аналізу й обґрунтуванню теоретико-методологічних засад формування соціальної рефлексії майбутнього вчителя у процесі вивчення гуманітарних дисциплін. З позицій компетентнісного як провідного та за урахування положень сукупності супідрядних методологічних підходів набувають визначення й конкретизації об’єкт, предмет, цілі й завдання, принципи, форми, методи, прийоми та засоби формування соціальної рефлексії майбутнього вчителя. Визначено зміст і сутність провідного досліджуваного дидактичного феномену, який трактується як вияв соціально-рефлексійної компетентності як інтегральної єдності розвитку соціальної та рефлексійної компетентностей під час реалізації потенційно можливих видів професійно-педагогічної діяльності, що стосується здатності та готовності сприймати соціум, усвідомлювати свою перетворювальну роль у ньому через суб’єкт-суб’єктну взаємодію з учнями й іншими учасниками освітнього процесу, а також ефективно на циклічно-рефлексійній основі константно її вдосконалювати. Запропоновано авторське бачення реалізації компетентнісно орієнтованої парадигми здійснення цілеспрямованого формування соціальної рефлексії майбутнього вчителя у процесі вивчення гуманітарних дисциплін.