Стаття присвячена проблемі створення ситуації успіху у роботі з розумово відсталими дітьми молодшого шкільного віку. Аналіз літературних джерел показав відсутність її цілісного вивчення у корекційній педагогіці, зокрема особливостей створення ситуації успіху у процесі трудового навчання, що й обумовило вибір теми дослідження. Створення ситуації успіху передбачає урахування індивідуально-психологічних особливостей учнів, що характеризують їхнє ставлення до успіху. Визначено типи ставлення до успіху розумово відсталих учнів, їх основна характеристика та необхідність реалізації прийомів створення ситуації успіху з урахуванням типів ставлення до успіху. Визначено доцільність послідовності використання різних прийомів створення ситуації успіху протягом уроку трудового навчання. Описано особливості реалізації прийомів створення ситуації успіху на уроках трудового навчання у роботі з розумово відсталими учнями молодших класів з урахуванням типів ставлення до успіху. Обґрунтована необхідність цілісного впливу на учнів, що передбачає впровадження інших форм та методів роботи, які забезпечать створення ситуації успіху у всій навчально-виховній діяльності.
The article is devoted to the problem of creating situation of success in working with pupils with intellectual disability of junior classes. Problem of stimulating pupils to the activity and achievement of success in educational process is insufficiently studied in correctional pedagogy where only some aspects are being considered by the scientists. This called forth researching of the features of creating the situation of success in labour training with pupils with intellectual disability of junior classes. Creating situation of success involved taking account of individual psychological characteristics of pupils, describing their attitude to success. The types of attitude to success of pupils with intellectual disability are presented. The methods of creating situation of success were adapted to the types of attitude to pupils’ success. An algorithm for using methods of creating situation of success for pupils with different types of attitude to success on the lessons of labour training was developed and presented. The article defines the necessity for the introduction of new forms and methods of work in the practice of auxiliary school for the purpose of creating a positive attitude to the success of pupils with intellectual disability of junior classes.