У статті розглянуто структурно-логічний підхід у формуванні психологічної готовності педагогів загальноосвітніх шкіл до інклюзивного навчання. Обґрунтовано актуальність та недостатнє вивчення теми дослідження. Доведена залежність ефективності запровадження інклюзивного навчання від готовності його суб'єктів. Охарактеризовані основні етапи формування психологічної готовності вчителів загальноосвітніх шкіл до інклюзивного навчання: діагностико-констатувальний, формувальний, діагностико-рефлексивний; описано напрямки та зміст роботи на кожному етапі. Наголошено, що формуванні психологічної готовності відбувалося відповідно до компонентів її структури: мотиваційного, когнітивного, операційного, особистісного. Визначені основні завдання тренінгу з формування психологічної готовності вчителів загальноосвітніх шкіл до інклюзивного навчання. Представлені результати формувального експерименту, які засвідчили його ефективність. Виявлений взаємозв’язок між рівнем психологічної готовності від віком і стажем роботи педагога. Доведена залежність адаптації учнів з особливими освітніми потребами в загальноосвітньому навчальному закладі від психологічної готовності вчителя до роботи з ними. Накреслено перспективні напрямки дослідження.
The article deals with the structural-logical approach in the formation of the psychological readiness of teachers of general education schools for inclusive education. The relevance and insufficient knowledge of the research topic is grounded. The dependence of the effectiveness of the introduction of inclusive education on the readiness of its subjects is proved. The main stages of the psychological readiness of teachers of general education schools for inclusive education are characterized: diagnostic-ascertaining, forming, diagnostic-reflexive; describes the direction and content of the work at each stage. It is noted that the formation of psychological readiness occurred in accordance with the components of its structure: motivational, cognitive, operational, personal. The main tasks of the training on the formation of the psychological readiness of teachers of general schools for inclusive education are described in the article. The results of the forming experiment are presented, which proved its effectiveness. The relationship between the level of psychological readiness and the age of the teacher, as well as the length of his work, has been revealed. The dependence of adaptation of pupils with special educational needs in a general educational institution on the psychological readiness of the teacher to work with them is proved. Prospective directions of research are outlined.