ElarK-PNU

Структурно-логічний підхід у формуванні психологічної готовності педагогів до навчання дітей з особливими освітніми потребами

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Буйняк, Мар'яна Геннадіївна
dc.date.accessioned 2020-12-22T15:18:03Z
dc.date.available 2020-12-22T15:18:03Z
dc.date.issued 2017
dc.identifier.citation Буйняк М. Г. Структурно-логічний підхід у формуванні психологічної готовності педагогів до навчання дітей з особливими освітніми потребами / М. Г. Буйняк // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 19 : Корекційна педагогіка та спеціальна психологія. - 2017. - Вип. 34. - С. 120-124. uk_UA
dc.identifier.uri http://elar.kpnu.edu.ua/xmlui/handle/123456789/3777
dc.description.abstract У статті розглянуто структурно-логічний підхід у формуванні психологічної готовності педагогів загальноосвітніх шкіл до інклюзивного навчання. Обґрунтовано актуальність та недостатнє вивчення теми дослідження. Доведена залежність ефективності запровадження інклюзивного навчання від готовності його суб'єктів. Охарактеризовані основні етапи формування психологічної готовності вчителів загальноосвітніх шкіл до інклюзивного навчання: діагностико-констатувальний, формувальний, діагностико-рефлексивний; описано напрямки та зміст роботи на кожному етапі. Наголошено, що формуванні психологічної готовності відбувалося відповідно до компонентів її структури: мотиваційного, когнітивного, операційного, особистісного. Визначені основні завдання тренінгу з формування психологічної готовності вчителів загальноосвітніх шкіл до інклюзивного навчання. Представлені результати формувального експерименту, які засвідчили його ефективність. Виявлений взаємозв’язок між рівнем психологічної готовності від віком і стажем роботи педагога. Доведена залежність адаптації учнів з особливими освітніми потребами в загальноосвітньому навчальному закладі від психологічної готовності вчителя до роботи з ними. Накреслено перспективні напрямки дослідження. uk_UA
dc.description.abstract The article deals with the structural-logical approach in the formation of the psychological readiness of teachers of general education schools for inclusive education. The relevance and insufficient knowledge of the research topic is grounded. The dependence of the effectiveness of the introduction of inclusive education on the readiness of its subjects is proved. The main stages of the psychological readiness of teachers of general education schools for inclusive education are characterized: diagnostic-ascertaining, forming, diagnostic-reflexive; describes the direction and content of the work at each stage. It is noted that the formation of psychological readiness occurred in accordance with the components of its structure: motivational, cognitive, operational, personal. The main tasks of the training on the formation of the psychological readiness of teachers of general schools for inclusive education are described in the article. The results of the forming experiment are presented, which proved its effectiveness. The relationship between the level of psychological readiness and the age of the teacher, as well as the length of his work, has been revealed. The dependence of adaptation of pupils with special educational needs in a general educational institution on the psychological readiness of the teacher to work with them is proved. Prospective directions of research are outlined. en
dc.language.iso uk_UA uk_UA
dc.publisher Вид-во НПУ імені М.П. Драгоманова uk_UA
dc.relation.ispartofseries Серія 19 : Корекційна педагогіка та спеціальна психологія;34
dc.subject інклюзивне навчання uk_UA
dc.subject психологічна готовність до інклюзивного навчання uk_UA
dc.subject педагоги загальноосвітніх шкіл uk_UA
dc.subject тренінг uk_UA
dc.subject діти з особливими освітніми потребами uk_UA
dc.subject inclusive education en
dc.subject psychological readiness for inclusive education en
dc.subject teachers of secondary school en
dc.subject training en
dc.subject children with special educational needs en
dc.title Структурно-логічний підхід у формуванні психологічної готовності педагогів до навчання дітей з особливими освітніми потребами uk_UA
dc.title.alternative Structural-logical approach in the formation of psychological readiness of teachers to teach children with special educational needs en
dc.type Article en
dc.identifier.udc 37.013:376


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу