ElarK-PNU

Наступність у змісті та методах навчання образотворчого мистецтва між сучасним дошкільним навчальним закладом і початковою школою

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Демчик, Катерина Іванівна
dc.date.accessioned 2017-05-16T08:05:41Z
dc.date.available 2017-05-16T08:05:41Z
dc.date.issued 2016
dc.identifier.citation Демчик К. І. Наступність у змісті та методах навчання образотворчого мистецтва між сучасним дошкільним навчальним закладом і початковою школою / К. І. Демчик // Педагогічна освіта: теорія і практика : зб. наук. праць / Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, Інститут педагогіки НАПН України ; [гол. ред. В. М. Лабунець]. – Кам’янець-Подільський, 2016. – Вип. 21 (2-2016). – Ч. 2. – С. 37-42. uk_UA
dc.identifier.issn 2309-9763
dc.identifier.uri http://elar.kpnu.edu.ua/xmlui/handle/123456789/400
dc.description.abstract У статті розглядаються зміст та методи навчання образотворчого мистецтва у сучасних дошкільному навчальному закладі та початковій школі. Запропоновано авторський підхід до використання окремих методів навчання образотворчого мистецтва дітей дошкільного та молодшого шкільного віку. uk_UA
dc.description.abstract The article deals with the content and modern methods of teaching fine arts in current pre-school educational establishment and primary school. The author investigates the problem of continuity of theory between preschool and primary education and settles priority tasks to be solved by pedagogues in modern educational institutions. The basic content of art activities for preschoolers and lessons of fine arts in 1-4 forms of modern comprehensive schools has been given. The comparative analysis of methods and techniques offered in the content of the Basic Component of Pre-school Education and Primary Education State Standard has been made. The author defines methods of teaching fine arts used in the work of pre-school teachers and primary school teachers with the aim of children’s artistic development and aesthetic education. The main features of senior preschoolers’ competence in artistic and aesthetic development have been systematized; their importance for children’s study in primary school has been substantiated. The author’s approach to the use of certain methods of teaching fine arts to junior and senior preschoolers and junior pupils has been described. The author develops planning of common lessons in preschool educational establishment and in primary school recommending conducting them to form children’s artistic culture. The article emphasizes on the use of paintings as the main means of developing children’s value orientations, their aesthetic feelings, tastes and ideals, and manifestation of reflexive actions related to fine arts. It has been outlined the perspective ways for further improvement of cooperation of pre-school teachers and primary school teachers on the organization of children’s art activities and teaching them fine arts, game technologies in children’s artistic and aesthetic development and training teachers to use them in the work of current pre-school educational establishments. en
dc.language.iso uk_UA uk_UA
dc.relation.ispartofseries Випуск 21;№ 2
dc.subject наступність uk_UA
dc.subject зміст навчання uk_UA
dc.subject методи навчання uk_UA
dc.subject образотворче мистецтво uk_UA
dc.subject дошкільний навчальний заклад uk_UA
dc.subject початкова школа uk_UA
dc.subject показники компетентності uk_UA
dc.subject continuity uk_UA
dc.subject content of teaching uk_UA
dc.subject methods of teaching uk_UA
dc.subject fine arts uk_UA
dc.subject pre-school educational establishment uk_UA
dc.subject primary school uk_UA
dc.subject competence features uk_UA
dc.title Наступність у змісті та методах навчання образотворчого мистецтва між сучасним дошкільним навчальним закладом і початковою школою uk_UA
dc.title.alternative CONTINUITY IN CONTENT AND METHODS OF TEACHING FINE ARTS BETWEEN MODERN PRE-SCHOOL EDUCATIONAL ESTABLISHMENT AND PRIMARY SCHOOL uk_UA
dc.type Article uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу