Аннотации:
В наш час проблема психологічної й фізичної реабілітації людей з інвалідністю з порушенням опорно-рухового апарату (ПОРА) і, зокрема, дитячим церебральним паралічем (ДЦП) набуває все більшого соціально-економічного значення. Одним з найбільш ефективних і перспективних напрямків їхньої реабілітації є залучення людей з інвалідністю до занять масовою фізичною культурою і спортом. Паралімпійський спорт, як і спорт вищих досягнень, створює потужний стимул для мобілізації резервних можливостей організму і дає надію людям, що мають важкі недуги або травми, перебороти свої хвороби. Таким чином, актуальність проблеми полягає в необхідності наукового обґрунтування й побудови моделі підготовки спортсменів-інвалідів, які спеціалізуються у футболі, що дозволить підвищити якість навчально-тренувального процесу і стане методологічною основою для вдосконалення їх змагальної діяльності. Метою дослідження є розробка і експериментальне обґрунтування моделі річного циклу підготовки спортсменів-інвалідів з наслідками дитячого церебрального паралічу, що спеціалізуються у футболі.