Аннотации:
Пріоритети у сфері сучасної освіти передбачають зростання особистісної активності учнів, здатних до моделювання власної навчальної діяльності та самореалізації в ній. Стрімкі зміни, які наразі відбуваються в освіті вимагають від учнів здатності до автономного навчання, перевагою якого є підхід, де центром виступає учень. У той же час, у навчанні залишається традиція, коли домінуючу роль займає вчитель, який є основним джерелом інформації на уроці, що, у певній мірі, суперечить сучасним вимогам загальної середньої освіти. Оскільки не можливо передбачити усі можливі ситуації у навчанні, необхідно формувати особистісні ресурси учнів. У зв’язку з цим виникає потреба розвитку здатності учнів до автономного навчання, яке передбачає застосування ефективних стратегій. Метою дослідження є виявити особливості формування стратегічної компетентності учнів старшої школи та розробити практичні рекомендації та вправи для формування іншомовної стратегічної компетентності старшокласників в процесі вивчення німецької мови.