Суть розробки, основні результати:
Таким чином, на основі проаналізованих вимог до творів живопису та виділених основних принципів їх відбору для дітей, можна означити умови, за яких буде успішним формування ціннісного ставлення до живопису у дітей старшого дошкільного віку та активізація особистісного фактору їх оцінки художньої картини. Це близькість сюжету картин до життєвих вражень дошкільників. Те, що близьке дитині, сприймається набагато краще та ефективніше, глибше впливає на оцінку. Це відсутність перевантаження творів великою кількістю предметів, оскільки це розсіює увагу дітей, тим самим понижує здатність до оцінювання. Картини мають бути яскравими, контрастними та гармонійними за колоритом, приваблювати дитину, “притягувати”, спонукаючи до вираження нею почуттів і вербальних оціночних суджень. Для формування оцінних суджень важливо використовувати кілька картин, схожих за змістом, але різних за манерою виконання, щоб діти могли бачити індивідуальне творче бачення художником подій та явищ оточуючої дійсності. Твори живопису повинні складати для дитини цінність (духовну, моральну, естетичну, етичну тощо), оскільки в процесі знайомства з ними вона переймає досвід художника-творця, привласнює його. У виховному відношенні вкрай важливо, які цінності транслюють твори живопису в соціум і яке ставлення до них може проявитись у дітей шостого року життя, коли вони будуть розуміти, що картина не лише засіб вираження задуму художника, але й як транслятор “доброго-поганого”, “прекрасного-потворного”, “комічного-трагічного” тощо.