Аннотации:
Давно виникла необхідність дослідити морально-етичний та філософський потенціал творів О.Довженка на національному ґрунті: розуміння митцем проблем добра і зла, щастя й горя, смислу й цінності життя, духовної та соціальної свободи особистості. Розв’язання поставлених проблем допоможе зрозуміти смислову та емоційну глибину Довженкових художніх образів, місія яких не є до кінця осмисленою. Актуальність роботи зумовлена необхідністю вивчення жанрових суміжних змістоформ, серед яких маловивченою лишається кіноповість. Література є специфічним предметом у плані засвоєння знань учнями. Відносно неї слово «вчити» повинно набувати іншого характеру, ніж стосовно точних дисциплін. Значна частина уроків відводиться на зустріч з мистецтвом слова, що є найважливішим компонентом вивчення літератури. Для викладання літератури найголовнішим є те, як учні сприймають художній образ, які він викликає у них емоції, як виховує почуття. Лише вдумливо прочитаний твір може збудити емоції, що переростають у почуття і роблять людину особистістю. Уміння сприйняти написане «розумом і серцем» – запорука його виховного значення. У художньому творі крім очевидної, легко доступної загальної ідеї, обов’язково є щось таке, що не завжди і не зразу дається читачеві. Саме вивчення творчості О. Довженка може забезпечити три сторони інтересу учнів: пізнавальну, емоційну і вольову (знання, почуття і прагнення діяти). Завдяки своєрідності форми й стильової манери твори О. Довженка є благодатним ґрунтом не лише для навчання, а й вагомою основою гуманістичного та естетичного виховання старшокласників.Мета роботи: шляхом аналізу кіноповістей О. Довженка визначити їх загальнолюдську та національну проблематику, осмислити філософське наповнення образів, визначити особливості вивчення творчого доробку письменника на уроках української літератури в ЗЗСО.