Abstract:
Головна мета літературної освіти − формування духовно багатої особистості засобами літератури. Виховати особистість творчу, вільну, духовно розвинену, самостійно мислячу, із широким світоглядом, зі стійкими моральними принципами. Особистість, яка усвідомлює свою національну ідентичність і водночас приналежність до цивілізованого світу, толерантно ставиться до інших культур. Актуальність проблеми полягає в тому, що й досі не існує одностайної думки з приводу необхідності, обсягу та методів вивчення основ теорії літератури у загальноосвітній школі, оскільки крім існуючих з’являється цілий ряд модерних та постмодерних творів із своєрідними особливостями, без знання теоретичних основ яких важко зрозуміти сам твір, задум автора, ідею, яку він вклав у свій витвір, не кажучи про стиль письменника та використані ним засоби. Тому ряд запропонованих для вивчення у школі теоретичних понять постійно змінюється, змінюється і методика їх вивчення. Мета роботи – розкрити специфіку вивчення теоретико-літературних понять на уроці літератури в середніх і старших класах та окреслити змістове наповнення основ теорії літератури в шкільному форматі.