Аннотации:
Прогресуючий розвиток ринкової економіки у ХХІ ст. зумовив посилення конкуренції між суб’єктами господарювання та актуалізував проблему забезпечення їх конкурентоспроможності як першочергової умови створення і підтримання стійких позицій підприємств на національних й міжнародних ринках. Сталість розвитку, економічна результативність і адаптованість до умов сучасного світового господарства суб’єктів економічних відносин обумовлюється наявністю конкурентних переваг і вдалою стратегією розвитку. Конкурентні переваги є детермінантами конкурентоспроможності продукції, товару, підприємства і їх груп, галузі, країни та їх угруповань. Поняття «конкурентних переваг» і «конкурентоспроможності» тісно пов’язані – конкурентні переваги характеризують об’єкт чи суб’єкт господарювання і є факторними ознаками, а конкурентоспроможність – результативною ознакою. Метою дослідження є обґрунтування теоретичних і методологічних положень та розробка практичних рекомендацій з формування та забезпечення конкурентних переваг суб'єкта підприємницької діяльності.