Стаття присвячена вивченню питання ефективності організації природо-дослідницької діяльності школярів у процесі вивчення біології. Метою дослідження є обґрунтування ефективних форм, методів, прийомів організації дослідницької діяльності учнів під час вивчення біології. На уроках ми використовуємо практичні та лабораторні роботи, ігрові методи, дискусії, інноваційні методи та прийоми навчання, вдосконалюємо зміст та структуру уроків. Активно залучаємо до дослідження позаурочну та позакласну роботу з біології. Систематична організація ефективної природо-дослідницької роботи учнів під час вивчення біології збагачує знання школярів про природу, об’єкти та явища природи, взаємозв’язки в природі, забезпечує усвідомлення ними значення природи та ролі людини у виникненні екологічних проблем, у їх подоланні. Організація природо-дослідницької діяльності учнів під час вивчення біології має бути цілісним та систематизованим процесом.
The article is devoted to the study of the issue of the effective organization of nature research work of schoolchildren in the process of studying biology. The subject of study is the forms and methods of organizing the research activities of schoolchildren in the course of studying biology. The purpose of the study is to substantiate of effective forms, methods, ways for organizing the nature research activities of schoolchildren in the course of studying biology.