Аннотации:
Образ українки інтригував художників багатьох поколінь і народів. Багатство регіонального різномаїття символіки, колористики, силуетних форм народного костюму фіксувалось як у архівних краєзнавчих матеріалах, так і в роботах майстрів образотворчого мистецтва. Костюми подолянок також вражають своєю харизмою, проте в сучасному митецтві цей образ є не достатньо розкритий, особливо якщо це стосується комп’ютерної графіки. Колаж, як різновид сучасного графічного мистецтва, сьогодні має неабиякий попит. Дуже гармонійно виглядає перегукування елементів колажу з минулого та теперішнього, використання чорно-білих фото та сучасних поліхромних зображень. Автентичний образ подолянки у традиційному одязі, або із чіткими, виразними елементами жіночого національного костюму, використаний у колажній композиції із різнотипними графічними, фотографічними, живописними фрагементами зображень відображатиме актуальні тенденції сучасного мистецтва. В застосуванні такої інтерпретації архівних образів полягає актуальність дослідження. Мета роботи. У сучасній візуальній комунікації колаж як вид графічного дизайну та колажування як прийом візуалізації активно поширюється, а теоретичного науково обґрунтованого підґрунтя та узагальнення не сформовано. Дослідження направлене на аналіз колажу як виду графічного дизайну та поєднання у ньому обазу подолянки, що формують унікальність українського графічного дизайну на світовому рівні.