Abstract:
Читання – складний процес, що вимагає вміння розпізнавати буквений склад слова, встановлювати логічний зв’язок, інтонаційно вірно передавати сенс прочитаного. У процесі формування повноцінного читання в учнів має значення формування таких якостей, як правильність, швидкість, свідомість та виразність. Проблема навчання читання є однією із актуальних у сучасній педагогічній та психологічні літературі. Це викликано її великою практичною значимістю, що обумовлена корекційною спрямованістю навчання дітей з особливими освітніми потребами. На думку ряду дослідників, психофізіологічною основою труднощів читання є уповільнений темп прийому і переробки зоровим сприйманням інформації; труднощі встановлення зв’язків між зоровим, слуховим і мовноруховими центрами, що беруть безпосередню участь у акті читання; низький темп перебігу розумових процесів, слабкість самоконтролю. Мета дослідження: виявити стан розвитку процесу читання та обгрунтувати методику корекції різних видів дислексій в дітей із затримкою психічного розвитку молодшого шкільного віку на логопедичних заняттях та уроках з читання.