ElarK-PNU

Основні етапи навчання діалогічного мовлення молодших школярів

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Мартіна, Олеся Володимирівна
dc.date.accessioned 2021-09-04T13:37:12Z
dc.date.available 2021-09-04T13:37:12Z
dc.date.issued 2016
dc.identifier.citation Мартіна О. Основні етапи навчання діалогічного мовлення молодших школярів / О. Мартіна // Педагогічна освіта: теорія і практика. - 2016. - Вип. 20(2). - С. 354-359. uk_UA
dc.identifier.issn 2309-9763
dc.identifier.uri http://elar.kpnu.edu.ua/xmlui/handle/123456789/5587
dc.description.abstract У статті виділено наукові основи формування діалогічних умінь і навичок та систематизації ефективних методів і прийомів навчання діалогічного мовлення на уроках української мови в початкових класах, описано систему роботи з розвитку діалогічного мовлення молодших школярів, що становить позитивний показник розвитку якісного мовлення, окреслено шляхи і способи покращення комунікативної діяльності учнів та удосконалення практичної підготовленості вчителя до роботи з дітьми. uk_UA
dc.description.abstract The article deals with the scientific basis of forming dialogical skills and habits, and systematization of effective methods and techniques of teaching dialogical speech at the lessons of Ukrainian in language primary school. The author describes the system of work for the development of junior pupils' dialogical speech which is a positive indicator of qualitative speech and outlines the ways and means of improving pupils' communicative activity and teachers' practical readiness for work with pupils. The increased demands for human speech activity promote the significance of developing pupils' commu¬nicative speech abilities, situational orientation of the speaker, the choice of linguistic means. The attention to these problems is explained by intensive orientation on practical (speech) direction of modern school linguistic education. In this connection, the leading principle of studying Ukrainian language school course is the comprehensive pupils' speech development, improving the culture of their speech and communication. The problem of speaking (that is carried out in two forms of speech – dialogical and monological) in the process of communication is extremely important because the ability to listen and express their opinion largely ensures effective communication activity. Through dialogical speech transfer of knowledge and exchange of information occur. This speech is the basis of any educational process in school. Communication of primary school children takes place in the process of solving communicative problems and needs. Every pupil acts as a speaker and an interlocutor, perceives heard and read, creates oral and written statements according to the needs of communication. Performing communicative tasks ensures the formation of pupils' speech. en
dc.language.iso uk_UA uk_UA
dc.publisher ПП Зволейко Д.Г uk_UA
dc.relation.ispartofseries ;20(2)
dc.subject розвиток мовлення uk_UA
dc.subject діалогічне мовлення uk_UA
dc.subject комунікативні ситуації uk_UA
dc.subject культура мовлення uk_UA
dc.subject комунікативна культура uk_UA
dc.subject усне і писемне мовлення uk_UA
dc.subject мова і мовлення uk_UA
dc.subject мовленнєва діяльність uk_UA
dc.subject мовленнєва компетентність uk_UA
dc.subject позамовні засоби uk_UA
dc.subject репліка uk_UA
dc.subject діалогічна єдність uk_UA
dc.subject мікродіалог uk_UA
dc.subject speech development en
dc.subject dialogical speech en
dc.subject communicative situation en
dc.subject culture of speech en
dc.subject communicative culture en
dc.subject oral and written speech en
dc.subject language and speech en
dc.subject speech activities en
dc.subject speech competence en
dc.subject extra linguistic means en
dc.subject replica (remark) en
dc.subject dialogical unite en
dc.subject micro dialogue en
dc.title Основні етапи навчання діалогічного мовлення молодших школярів uk_UA
dc.title.alternative BASIC STAGES OF TEACHING DIALOGICAL SPEECH TO JUNIOR PUPILS en
dc.type Article en
dc.identifier.udc 811.161.2’367. 625
dc.format.pages 354-359


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу