Ворох, Вікторія; Докучина, Тетяна Олександрівна(Сумський державний педагогічний університет імені А.С.Макаренка, 2022)
Стаття присвячена проблемі економічного виховання учнів з інтелектуальними порушеннями. Впровадження компетентнісного підходу в освіту актуалізує проблему формування фінансової грамотності учнів у процесі економічного ...
Бугера, Юлія Юріївна; Чопік, Олена Василівна; Савчишина, В. В.(Видавничий дім "Гельветика", 2022)
Стаття присвячена актуальній проблемі корекційної психопедагогіки, зокрема, формуванню навичок самообслуговування у молодших школярів з інтелектуальними порушеннями. У статті зроблено короткий теоретичний аналіз літературних ...
Любащенко, Альона Андріївна; Марціновська, Ірина Петрівна(Видавнича група "Наукові перспективи", 2023)
У статті представлено роль асистента вчителя в організації інклюзивного освітнього простору. Означено, що інклюзивна освіта дозволяє учню з особливими освітніми потребами (далі ООП) здійснювати навчання відповідно до ...
Бугера, Юлія Юріївна; Чопік, Олена Василівна; Краківська, О. А.(Видавничий дім "Гельветика", 2022)
Стаття присвячена актуальній проблемі сучасної спеціальної психопедагогіки, зокрема, формуванню соціальних компетентностей у молодших школярів з інтелектуальними порушеннями. Проаналізовано сутність поняття «соціальна ...
Чопік, Олена Василівна(Видавець Ковальчук О.В., 2022)
Стаття присвячена актуальній проблемі участі педагогів закладів загальної середньої освіти у реалізації корекційного компоненту інклюзивної освіти. У статті зазначено функції вчителів предметів у закладі загальної середньої ...
У статті висвітлено психолого-педагогічні та поведінки особливості дітей, що мають розлади спектру аутизму. Вказано на те, що у переважній більшості досліджень аутизм розглядається не як захворювання з певною етіологією, ...
Докучина, Тетяна Олександрівна(Херсонський державний університет, 2023)
Кар’єрний розвиток фахівців спеціальної освіти є показником успішності їхньої професійної діяльності. Орієнтованість фахівців на досягнення успіху у професії підвищує її результативність та ефективність, а також сприяє ...
У статті досліджуються особливості навчання дітей з аутизмом. Встановлено, що організація діагностики дітей, що мають РАС повинна фокусуватися на повному використанні їхніх індивідуальних можливостей та здібностей для ...
Лісова, Людмила Іванівна(Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, 2024)
Посібник "Логоритміка з методикою" є навчально-методичним комплексом, що забезпечує вивчення відповідного освітнього компоненту і розроблений для здобувачів першого (бакалавського) рівня вищої освіти за спеціальністю 016 ...
Михальська, Світлана Анатоліївна(Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, 2024)
Навчально-методичний посібник містить теоретичні та практичні аспекти підготовки майбутніх фахівців спеціальності 016 Спеціальна освіта до професійного розвитку. Зокрема, подано нормативно-правові засади професійної ...
Невідомий автор(Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, 2024)
У навчально-методичному посібнику висвітлено загальні методичні рекомендації до самостійної роботи здобувачів вищої освіти, завдання для самостійної роботи з дисциплін професійної підготовки за спеціальністю 016 Спеціальна ...
Михальська, Світлана Анатоліївна; Опалюк, Тетяна Леонідівна(Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка, 2023)
У статті представлено результати дослідження поглядів майбутніх спеціальних педагогів на проблему підготовки учнів з інтелектуальними порушеннями до самостійного сімейного життя та народження дітей. Розглянуто окремі аспекти ...
Опалюк, Тетяна Леонідівна; Михальська, Світлана Анатоліївна(СумДПУ ім. А.С. Макаренка, 2023)
У статті розкрито соціально‐психологічний аспект формування у підлітків з інтелектуальними порушеннями уявлень про майбутню сім’ю. Здійснено теоретичний аналіз наукових джерел із досліджуваної проблеми. Досліджено психологічні ...
Михальська, Світлана Анатоліївна; Сливка, Т. М.(Видавничий дім "Гельветика", 2024)
Стаття присвячена одній з актуальних проблем розвитку вміння встановлювати причинно-наслідкові зв’язки учнями з особливими освітніми потребами. Важливими компонентами причинно-наслідкових зв’язків є такі операції, як аналіз, ...
У статті розглянуто поняття «спілкування», обґрунтовано важливість формування у здобувачів вищої освіти спеціальності «016 Спеціальна освіта» практичних навичок та умінь співпрацювати з дітьми та дорослими людьми з ...
Стаття присвячена теоретичному аналізу наукових джерел та нормативно-правових документів, які висвітлюють сутність, особливості та труднощі партнерської взаємодії фахівців в інклюзивному навчанні дітей з особливими освітніми ...
Буйняк, Мар’яна Геннадіївна; Михальська, Світлана Анатоліївна(СумДПУ імені А.С. Макаренка, 2024)
У статті досліджується проблема сформованості культури спілкування у майбутніх корекційних педагогів. З’ясовано, що культура спілкування передбачає володіння індивідом високим рівнем комунікативних навичок, сформованість ...
Штучний інтелект (далі – ШІ) доволі стрімко увійшов в усі галузі нашого життя, у тому числі науку й освіту. Актуальність проблеми вимагає відповідних наукових пошуків щодо шляхів та можливостей використання ChatGPT-застосунків ...
Чопік, Олена Василівна(Видавничий дім "Гельветика", 2023)
У статті проаналізовано проблему національно-патріотичного виховання молодших школярів з інтелектуальними порушеннями. Визначено особливості формування національної свідомості у цієї категорії дітей. Зазначено, що патріотичне ...
У статті висвітлюються результати дослідження ролі корекційного педагога у формуванні мотивації навчальної діяльності молодших школярів з розладами спектру аутизму. З’ясовано, що мотивами у навчанні можуть бути потреби ...