Abstract:
Все більшого значення набуває пошук нових шляхів навчання і виховання, спрямованих на розвиток особистості як дитини з нормотиповим розвитком, так і дитини з особливими потребами, на створення умов, що сприяють їхній соціальній адаптації. Людина з хорошими комунікативними навичками вміє ефективно спілкуватися, досягаючи через спілкування бажаних цілей. Разом з тим, розкриття проблеми лідерських якостей та комунікативних навичок в молодшому віці у дітей з типовим розвитком та порушеннями мовленнєвого розвитку є очевидним для пошуку програм формування таких якостей і навичок. Мета дослідження – дослідити рівень сформованості лідерських якостей та комунікативних навичок у дітей молодшого шкільного віку з нормотиповим розвитком та мовленнєвими порушеннями.