ElarK-PNU

Ціннісні параметри мовленнєвої поведінки дитини старшого дошкільного віку

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Михальська, Світлана Анатоліївна
dc.contributor.author Михальська, Юлія Анатоліївна
dc.date.accessioned 2022-09-25T11:49:10Z
dc.date.available 2022-09-25T11:49:10Z
dc.date.issued 2021-06
dc.identifier.citation Михальська С.А., Михальська Ю.А. Ціннісні параметри мовленнєвої поведінки дитини старшого дошкільного віку. Молодий вчений. 2021. №6 (94). С. 123–127. uk_UA
dc.identifier.issn 2304-5809
dc.identifier.issn 2313-2167
dc.identifier.uri http://elar.kpnu.edu.ua:8081/xmlui/handle/123456789/6671
dc.description.abstract Мета статті полягає у визначенні змістового наповнення та ролі смислових конструктів й ціннісних орієнтацій, що регулюють мовленнєву поведінку дитини 5-7 років у взаємодії з дорослими та однолітками. Збір даних щодо виявлення особливостей вибору та змісту ціннісних орієнтацій дітей використано серію завдань, які об’єднані експрес-діагностикою сфери ціннісних орієнтацій дошкільника, бесіду «Чинники вибору дитиною соціально значимих цінностей», методика обстеження рівня комунікативно-мовленнєвого розвитку. Результати дослідження ціннісної складової в розвитку комунікативно-мовленнєвого розвитку дозволяє на основі аналізу обстеження мовлення та його прояву у поведінці дитини старшого дошкільного віку підтвердити наступні положення. Діяльність особистості в контексті певної сфери реальності визначається станом напрацьованої на даний час системи конструктів щодо неї та відображає досвід, що має дитина та ступінь усвідомлення цього досвіду в поняттях. При цьому системи конструктів можуть бути дуже різними у плані складу, змісту та організації взаємовідношень. Всі взаємопояснення та доповнення зв’язків полягають у тому, що оцінювання різними конструктами у досвіді даної людини може бути наповнено та пов’язано емоційно значущими для дитини ситуаціями та досвідом спілкування з близькими дорослими, а також з тією змістовно значущою провідною діяльністю, яка сформована у дитини. Вибір рішення дитини про подальшу участь у мовленнєвій ситуації залежить від здатності дитини виділити головний зміст ситуації взаємодії та здатності до вибору основного принципу зміни ситуації. Якщо орієнтовно-дослідницька і виконавська частина комунікативно-мовленнєвої діяльності націлює дитину на постійну увагу до людини як головного змісту будь-якої інформації в різних видах предметно-практичної діяльності, то це сприяє розвиткові комунікативних властивостей особистості. Орієнтація на людину, комунікативна спрямованість у взаємодії визначає швидке і якісне засвоєння мови, необхідного як інструмента соціального контакту, забезпечує розвиток здібності застосування мови для реальних цілей і задач мовного спілкування. uk_UA
dc.description.abstract The aim of the article consists in determining the content filling and role of the meaning constructs as well as value orientations which regulate speech behaviour of 5-7-year-olds in the interaction with adults and children of the same age. In collecting the data concerning the identification of the children’s choice peculiarities and value orientation contents we used the series of tasks united by the express diagnostics of the preschooler value orientation sphere, discussion “Factors of choosing socially significant values by a child”, methods of investigating the level of communicative speech development. The results of investigating the value component in the communicative speech development enable on the basis of examining speech and its manifestation in senior preschooler behavior to prove the following statements. Individual activity in the context of the reality particular sphere is determined by the state of the currently developed constructs system concerning this personality and reflects the experience which a child owns as well as the degree of realizing this experience in notions. All mutual explanations and additional links consist in the fact that evaluating with different constructs in the experience of a given person may be filled and connected by the situations and experience of communicating with the close adults emotionally significant for the child as well as by the meaningfully significant leading activity formed in the child. The child’s choice about further participation in the speech situation depends on the child’s ability to distinguish the gist of the interaction and the ability to choose the main principle of its changing. If the orientation-investigation and execution part of the communication activity aims the child at the permanent attention to a human as the main content of any information in different kinds of subject and practice activity, this facilitates the development of individual communicative characteristics. Orientating on a person, communicative direction of the interaction predetermines quick and high-quality mastering of the language, which is necessary for social contact, provides the development of language application ability for real goals and tasks of linguistic communication. en
dc.language.iso uk_UA uk_UA
dc.publisher Видавництво "Молодий вчений" uk_UA
dc.relation.ispartofseries ;6(94)
dc.subject child en
dc.subject values en
dc.subject speech behavior en
dc.subject personal development en
dc.subject psychosemantics en
dc.subject дитина uk_UA
dc.subject цінності uk_UA
dc.subject мовленнєва поведінка uk_UA
dc.subject особистісний розвиток uk_UA
dc.subject психосемантика uk_UA
dc.title Ціннісні параметри мовленнєвої поведінки дитини старшого дошкільного віку uk_UA
dc.title.alternative VALUES PARAMETERS OF SENIOR PRESCHOOLER SPEECH BEHAVIOUR en
dc.type Article en


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу