ElarK-PNU

Особливості психоемоційного стану та уваги першокурсників в ситуації іспиту

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Савицька, Ольга Вікторівна
dc.date.accessioned 2022-11-04T08:23:41Z
dc.date.available 2022-11-04T08:23:41Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.citation Савицька О. В. Особливості психоемоційного стану та уваги першокурсників в ситуації іспиту / О. В. Савицька // Габітус. - 2021. - Вип. 32. - С. 55-60. uk_UA
dc.identifier.uri http://elar.kpnu.edu.ua:8081/xmlui/handle/123456789/6711
dc.description.abstract У статті презентовано результати теоретико-експериментального дослідження впливу ситуації екзамену на психоемоційний стан та показники уваги студентів закладів вищої освіти. Теоретичний аналіз проблеми дозволив виокремити психологічну сутність екзаменаційного стресу, його вплив на когнітивну, емоційну та поведінкову сфери особистості. Закцентовано увагу на тому, що ситуація іспиту та високий рівень навчального стресу, який вона спричиняє, позначаються за загальному стані здоров’я та академічній успішності студентів, що негативно впливає на процес професій- но-особистісного становлення майбутнього фахівця. У результаті емпіричного дослідження було з’ясовано, що ситуація іспиту змінює психоемоційний стан студентів по-різному. Було виділено чотири тенденції впливу ситуації іспиту на психоемоційний стан студентів. Цей вплив виражається у зміні інтенсивності тривоги та виснаження. Перша тенденція описується як така, що не має ознак стресу, виснаження та тривоги. Друга тенденція виявляється у зниженні інтенсивності тривоги, відсутності ознак стресу. Третя тенденція виявляється у стабільно високій інтенсивності тривоги під час наростання виснаження. Четверта тенденція характеризується наростанням інтенсивності тривоги та виснаження. Зафіксовано зміну показників уваги, цілеспрямованої активності та розумової працездатності за кожного типу реагування респондентів на ситуацію іспиту. Встановлено, що екзаменаційний стрес спричиняє зрушення біль- шості показників уваги в бік зниження їх рівня (успішність роботи, швидкість обробки інформації, розумова працездатність та розумова продуктивність, стійкість концентрованої уваги). Водночас стабільно високими у всіх респондентів залишилися показники концентрації уваги, обсягу зорової інформації, точності уваги. Це доводить, що ситуація іспиту є умовою виникнення низки психологічних реакцій, які можуть викликати зниження результативності діяльності через значне психічне напруження. Результати досліджень доводять необхідність пошуку нових способів оцінки знань та вмінь студентів, рівня набутих ними компетентностей, а також розробки різноманітних методів психологічного впливу для підвищення стресостійкості студентів у ситуації випробування. uk_UA
dc.description.abstract The paper presents the results of theoretical and experimental study of the impact of the exam situation on the psycho-emotional state and attention indicators of students of higher education institutions. Theoretical analysis of the problem allowed to identify the psychological essence of examination stress, its impact on the cognitive, emotional and behavioral spheres of personality. It is emphasized on the fact that the situation of the exam and the high level of educational stress caused by it, affects the general health condition and the level of academic performance of students, which negatively affects the process of professional and personal development of the future specialist. Empirical research has shown that the situation of the exam changes the psycho-emotional state of students in different ways. Four trends in the impact of the exam situation on the psycho-emotional state of students, which is expressed in changes in the intensity of anxiety and exhaustion, have been identified. In particular, the first trend is described as having no signs of stress, exhaustion or anxiety; the second tendency is manifested in a decrease in the intensity of anxiety, the absence of signs of stress; the third one has a consistently high intensity of anxiety with increasing exhaustion; and finally, the fourth trend is characterized by an increase in the intensity of anxiety and exhaustion. The change of attention indicators, purposeful activity and mental capacity for each type of response of respondents to the situation of the exam has been recorded. It has been found that exam stress causes a shift in most indicators of attention to reduce their level (performance, speed of information processing, mental performance and mental productivity, stability of focused attention), while consistently high in all respondents’ indicators of concentration, volume of information, accuracy of attention. This proves that the situation of the exam is a condition for a number of psychological reactions that can cause a decrease in performance due to significant mental stress. The results of research prove the necessity of finding the new ways to assess students’ knowledge and skills, the level of their acquired competencies, as well as to develop various methods of psychological influence to increase students’ resilience in a test situations. en
dc.language.iso uk_UA uk_UA
dc.publisher Видавничий дім "Гельветика" uk_UA
dc.subject психоемоційний стан uk_UA
dc.subject стрес uk_UA
dc.subject екзаменаційний стрес uk_UA
dc.subject увага uk_UA
dc.subject студенти uk_UA
dc.subject psycho-emotional state en
dc.subject stress en
dc.subject examination stress en
dc.subject attention en
dc.subject students en
dc.title Особливості психоемоційного стану та уваги першокурсників в ситуації іспиту uk_UA
dc.title.alternative Peculiarities of the psycho-emotional state and attention of first-year students in the exam situation en
dc.type Article en


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу