ElarK-PNU

Сучасні лінгводидактичні аспекти реалізації когнітивного підходу в навчанні стилістики української мови студентів

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Попович, Анжеліка Станіславівна
dc.date.accessioned 2022-11-08T07:49:32Z
dc.date.available 2022-11-08T07:49:32Z
dc.date.issued 2017
dc.identifier.citation Попович А.С. Сучасні лінгводидактичні аспекти реалізації когнітивного підходу в навчанні стилістики української мови студентів. Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Серія: педагогіка. Тернопіль, 2017. № 3. С. 173-178. uk_UA
dc.identifier.uri http://elar.kpnu.edu.ua:8081/xmlui/handle/123456789/6733
dc.description.abstract Відзначено, що лінгвокогнітивний підхід у навчанні стилістики спрямований на виявлення аспектів мовленнєвої картини світу, інтерпретування текстів з позицій когнітивних процесів, формування пізнавальної та мовленнєвої культури студентів і відповідного способу мовного самовираження. Виокремлено такі рівні лінгвокогнітивного підходу до вивчення стилістики у вищій школі, як знаннєвий, практичний і виховний. Встановлено, що знаннєвий рівень передбачає вивчення студентами засад когнітивної лінгвістики й когнітивної стилістики, системний розгляд когнітивних структур і процесів, розуміння поняття «концепт» і потлумачення мовно-естетичних знаків національної культури, а сприйняття тексту, його декодування й продукування реалізуються на практичному рівні. Виховний рівень спрямований на формування національної мовної та мовленнєвої самосвідомості, поваги до українських мовленнєвих традицій; виховання мовленнєвої культури, бажання взорувати естетичні й етичні норми спілкування. Доведено доречність виконання когнітивно-стилістичного аналізу тексту, який уможливлює виявлення аспектів мовної картини світу й мовно-естетичних знаків національної культури. Показано, що вартісність лінгвокогнітивного підходу полягає в доповненні знань про стилістичні явища та нові їх інтерпретації, зорієнтуванні на людину (особистість) й акцентуванні на зв’язках тексту й людської свідомості. uk_UA
dc.description.abstract An approach to teaching stylistics – is a fundamental methodological category that defines the system of studying discipline, the ways of organizing the teaching material and the peculiarities of the interaction of all components of the educational process: principles, methods, ways of teaching. The linguocognitive approach in the study of stylistics aims at identifying aspects of the speech world picture, interpreting texts from the standpoint of cognitive processes, forming the cognitive and linguistic culture of students and the corresponding way of linguistic expression. The following levels of linguocognitive approach to the study of stylistics in higher education are distinguished, such as knowledge, practical and educational levels. The knowledge level involves students studying the foundations of cognitive linguistics and cognitive stylistics, systematic consideration of cognitive structures and processes, understanding the meaning of «concept» and interpreting the language and aesthetic characters of national culture. The perception of the text, its decoding, as well as the production are realized on a practical level. The educational level is aimed at forming the national linguistic and speech consciousness; respect for Ukrainian language traditions; education of speech culture; the desire to follow the aesthetic and ethical norms of communication. According to the contemporary aspects of the development of linguistic and linguistic-stylistic science, not only the clarification of the linguistic structural-level stylistic features of texts, the presence of traces and stylistic figures, but the identification of aspects of the linguistic picture of the world, the linguistic and aesthetic signs of national culture are relevant. Therefore, the cognitivestylistic analysis of the text will be appropriate for the lessons of stylistics. The linguocognitive approach to the study of the stylistics of the Ukrainian language is extremely valuable, because it complements knowledge of stylistic phenomena, leads to new interpretations of stylistic phenomena, focuses on a person (personality) and emphasizes the connections of text and human consciousness. en
dc.language.iso uk_UA uk_UA
dc.publisher Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка uk_UA
dc.relation.ispartofseries Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Серія: педагогіка;№ 3
dc.subject вища школа uk_UA
dc.subject лінгводидактика uk_UA
dc.subject лінгвокогнітивний підхід uk_UA
dc.subject методика навчання стилістики uk_UA
dc.subject підхід до навчання uk_UA
dc.subject higher school en
dc.subject linguodidactics en
dc.subject linguocognitive approach en
dc.subject methodology of teaching stylistics en
dc.subject approach to learning en
dc.title Сучасні лінгводидактичні аспекти реалізації когнітивного підходу в навчанні стилістики української мови студентів uk_UA
dc.title.alternative Modern linguodidactic aspects of cognitive approach realization in teaching stylistics of the Ukrainian language to students en
dc.type Article en
dc.format.pages 6 uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу