Статтю присвячено характеристиці логіки добору педагогічних умов професійної підготовки майбутніх учителів фізичної культури до організації індивідуальної роботи з учнями. Встановлено, що в сучасних педагогічних дослідженнях, пов’язаних із проблемами вдосконалення функціонування педагогічних систем і підвищення ефективності освітнього процесу, аспектами, що викликають найбільший інтерес, є виокремлення, обґрунтування і перевірка дієвості педагогічних умов, які забезпечать успішність експериментальної діяльності. Здійснений порівняльно-синтезуючий аналіз дефініції «умова» засвідчив, що згаданий термін є загальнонауковим, а його зміст у педагогічному розумінні характеризується сукупністю положень. Узагальнено, що педагогічні умови – це цілеспрямований відбір і застосування сукупності заходів, взаємопов’язаних передумов, форм, спрямованих на формування всіх компонентів досліджуваного процесу, а також досягнення поставлених цілей. У професійній підготовці педагогічні умови є значущими обставинами, від яких залежить рівень оволодіння професійною діяльністю майбутнім фахівцем. До педагогічних умов професійної підготовки майбутніх учителів фізичної культури до організації індивідуальної роботи з учнями зараховано такі чинники: актуалізація в майбутніх учителів усвідомленого вибору професійно-освітньої траєкторії формування готовності до організації індивідуальної роботи з учнями; збагачення змісту педагогічної освіти світоглядними і предметно-конкретними знаннями про організацію індивідуальної роботи з учнями; використання розвивального потенціалу освітнього середовища педагогічного закладу вищої освіти для розвитку вмінь і навичок студентів в організації індивідуальної роботи з учнями; проведення систематичного педагогічного моніторингу сформованості готовності майбутніх учителів фізичної культури до організації індивідуальної роботи з учнями. Визначені в процесі експериментальної роботи педагогічні умови професійної підготовки майбутніх учителів фізичної культури до організації індивідуальної роботи з учнями в їх взаємозв’язку та взаємодоповненні дали змогу довести адекватність поставлених завдань і результативність досягнення мети дослідження.
Article is devoted to characteristics of the logic of selection of pedagogical conditions of vocational training of future physical culture teachers for organizing individual work with pupils. It has been found that in modern pedagogical investigations, related to the problems of improving pedagogical systems functioning increasing the efficacy of educational process, one of the aspects, which makes the greatest interest, is separation, substantiation and verification of the effectiveness of pedagogical conditions, which will ensure the success of experimental activities. The provided comparative-synthesizing analysis of the definition of «condition» certified that the mentioned notion is a generally scientific one and its essence in pedagogical meaning is characterized as a set of provisions. It has been generalized that pedagogical conditions are purposeful selection and application of a set of measures, interconnected preconditions and forms directed to the formation of all components of the studied process, as well as to achieve the set goals. Significant circumstances, on which the level of mastery of future specialist’s professional activity depends, are pedagogical conditions in vocational training. Pedagogical conditions of vocational training of future physical culture teachers for organizing individual work with pupils include the following factors: actualization in future teachers of the choice of professional and educational trajectory of formation of readiness for organizing individual work with pupils; enrichment of the content of pedagogical education with worldview and subject-specific knowledge about the organizing individual work with pupils; use of development potential of the educational environment of pedagogical institution of higher education for developing students’ abilities and skills for organizing individual work with pupils; conducting systematic pedagogical monitoring of readiness of future physical culture teachers for organizing individual work with pupils. The defined in the process of experimental work pedagogical conditions of vocational training of future physical culture teachers for organizing individual work with pupils in their interrelation and mutual complementarity made it possible to prove the adequacy of the tasks and the effectiveness of achieving the goal of the research.