У статті розглянуто сутність компетентнісного підходу, його значущість у системі професійно-орієнтованої̈ підготовки студентів, специфіка застосування цього підходу до навчання дисципліни «Іноземна мова», проаналізовані різні точки зору на особливості формування й розвитку професійної̈ складової̈ майбутнього випускника вузу. Вказаний підхід може бути реалізований лише в умовах особистісно-зорієнтованих педагогічних технологій навчання з урахуванням єдиного освітнього простору, у якому без перешкод майбутній спеціаліст може вивчати мову й літературу, історію різних народів, налагоджувати контакти, спілкуватися з іноземними колегами, реалізуючи свої̈ пріоритети та цінності, а також обмінюватись досвідом та інформацією, удосконалювати свій фаховий рівень упродовж усього життя, і далі здобувати освіту в будь-якому закордонному закладі вищої̈ освіти, або отримати відповідну кваліфікацію за кордоном на основі певного завершеного циклу освіти. Освітні пріоритети мають змінюватися залежно від необхідності досягнення студентами певного рівня сформованості компетентності в професійній діяльності до готовності майбутніх фахівців реалізувати набутий набір компетенцій у навколишній дійсності, здатність до взаємодії̈, уміння поєднувати свої̈ зусилля в команді, конкурувати на ринку праці. Актуальність компетентнісного підходу в системі професійно-орієнтованої̈ підготовки студентів вузу обумовлена входженням вітчизняної̈ освіти в міжнародний освітній простір. Орієнтація на компетентність докорінно змінює суть системи професій ної̈ освіти, проектуючи принципово інший кінцевий ї̈ї̈ результат. Отже, компетентність - це особлива властивість особистості систематично, ефективно й надійно виконувати складну професійно-орієнтовану діяльність в умовах полікультурного простору.
The article deals with the essence of the competence approach, its importance in the system of vocationally-oriented training of students, the specifics of the application of this approach to teaching the discipline «Foreign language», analyzes various points of view on the peculiarities of formation and development of the professional component of the future graduate of the university. Such an approach can be implemented only in the context of personally-oriented pedagogical teaching technologies, taking into account a single educational space, in which the future specialist will be able to study the history of different peoples, language and literature without difficulty, communicate with foreign specialists, establish contacts as well as share information and experience, improve their professional life-long professional qualifications, continue their education at any foreign university, or obtain an appropriate qualification abroad based on certain completed cycle of education. Educational priorities should be shifted from the need of students to achieve a certain level of competence in professional activities to the willingness of future professionals to realize the acquired set of competencies in the surrounding reality, the ability to interact and the ability to combine their efforts in a team and compete in the labor market. The relevance of the competence approach in the system of vocational training of university students is conditioned by the entry of national education into the international educational space. The focus on competence fundamentally changes the essence of the vocational education system, projecting a fundamentally different result. Therefore, competence is a special property of the person to systematically, effectively and reliably perform complex professional-oriented activities in the conditions of multicultural environment.