Досліджували міру залежності стану адаптації 6-річних першокласників до навчальної діяльності від зміни у них показників фізичного стану і розумової працездатності протягом навчального року. Для цього одержали необхідні дані у 37 хлопчиків та 45 дівчаток, відібраних методом випадкової вибірки поміж таких, яким на початку першого року навчання у школі виповнилося 6 років, а за станом здоров’я вони належали до основної медичної групи. Результат засвідчив, що нові умови життєдіяльності (навчання у школі) не сприяють утворенню в них адекватної адаптації. Це є одним із провідних чинників низького соматичного здоров’я таких дітей. Виявлене певною мірою зумовлено недостатніми функціональними можливостями систем організму і фізичною підготовленістю протягом навчального року. Одержані дані необхідно враховувати при формуванні та реалізації змісту фізичного виховання, а також реалізовувати його у найрізноманітніших формах протягом кожного дня навчального тижня.
The degree of dependence of the state of adaptation of the 6-year-old first-graders to the educational activity from the change in their physical state and mental performance during the school year was studied. To do this, the necessary data were obtained from 37 boys and 45 girls selected randomly among those who at the beginning of the first year of schooling were 6 years old and in the state of health they belonged to the main medical group. The result showed that the new conditions of life (education in school) do not contribute to the formation of adequate adaptation in them. This is one of the leading factors in the low physical health of such children. It’s to certain extent due to lack of functional capacity of the body and physical fitness during the school year. The obtained data should be taken into account when formulating and implementing the content of physical education, as well as implementing it in a variety of forms throughout each day of the academic week.