Статтю присвячено загальній характеристиці структурно-функціональної моделі системи професійної підготовки майбутніх учителів фізичної культури до організації індивідуальної роботи з учнями. Встановлено, що модель – це особлива форма абстракції, в якій істотні відносини об’єкта закріплені у зв’язках, що наочно сприймаються і демонструються; це своєрідна єдність одиничного і загального, де на перший план висувається загальне, істотне. Логіка побудови структурно-функціональної моделі системи професійної підготовки майбутніх учителів фізичної культури до організації індивідуальної роботи з учнями узгоджувалася з такою діяльністю й відображала її значущі характеристики, які охоплюють цільові установки та цінності, відображають уявлення майбутніх учителів про процес застосування особистісно зорієнтованих технологій у фізкультурній освіті дітей шкільного віку, зміст цієї роботи, способи її здійснення, результат, контроль і аналіз результатів. Узагальнено, що методологічним орієнтиром дослідження є сукупність теоретико-методологічних підходів (системний, компетентнісний, діяльнісний, особистісно зорієнтований, індивідуально-творчий), що є аксіоматичною базою і науковою платформою дослідження. Констатовано, що реалізація структурно-функціональної моделі системи підготовка майбутніх учителів фізичної культури до організації індивідуальної роботи з учнями зумовлена ефективністю визначених педагогічних умов. Розроблена в межах дослідження модель – це органічна впорядкованість мети, змісту й засобів підготовки майбутніх учителів фізичної культури до організації індивідуальної роботи з учнями. Узгодження всіх її компонентів спрямоване на створення спеціальних умов для досягнення кінцевого результату – формування готовності майбутніх учителів фізичної культури до організації індивідуальної роботи з учнями, що підпорядковується системі дидактичних вимог, тобто принципам навчання, серед яких виокремлюємо загальнопедагогічні принципи (науковості, системності, доступності, принцип гуманізації, наукового забезпечення, цілісності, мультидисциплінарності та ін.) та специфічні принципи.
The article deals with general characteristics of structural and functional model of the system of professional training of future physical culture teachers for organizing of individual work with pupils. It has been defined that model is a special form of abstraction, in which the essential relations of the object are fixed in the connections that are visually perceived and demonstrated; it is a kind of unity of the singular and the general, where the general, the essential comes to the fore. The logic of developing of a structural and functional model of the system of professional training of future physical culture teachers for organizing of individual work with pupils was made consistent with such activities and reflected its significant characteristics, which include: goals and values, reflect the ideas of future teachers about the application of personality-oriented technologies in physical education of school-age children, the content of this work, methods of its implementation, result, control and analysis of results. It has been generalized that the methodological guideline of the research is a set of theoretical and methodological approaches (systemic, competence, activity, personality-oriented, individual-creative), which is the axiomatic basis and scientific platform of the research. It has been stated that the implementation of structural and functional model of system of preparation of future physical education teachers for organizing of individual work with pupils is due to the effectiveness of certain pedagogical conditions. The model developed within the research - is an organic ordering of the purpose, content and means of preparing future teachers of physical culture for organizing of individual work with pupils. Coordination of all its components is aimed to create special conditions to achieve the end result – forming of readiness of future physical culture teachers for organizing individual work with pupils is subjected to the system of didactic requirements, i.e. principles of teaching, and we have outlined general pedagogical principles (scientific, systematic, the principle of accessibility, the principle of humanization, scientific support, integrity, the principle of accessibility, the principle of multidisciplinary, etc.) and specific principles.