Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Герасименко, Світлана Юріївна | |
dc.contributor.author | Жигульова, Евеліна Олександрівна | |
dc.date.accessioned | 2022-11-15T11:27:17Z | |
dc.date.available | 2022-11-15T11:27:17Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.citation | Герасименко С. Ю. Оцінка рівня фізичної працездатності учнів 8-х класів / С. Ю. Герасименко, Е. О. Жигульова // Вісник Кам'янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. Фізичне виховання, спорт і здоров'я людини. - 2019. - Вип. 12. - С. 7-10. | uk_UA |
dc.identifier.uri | http://elar.kpnu.edu.ua:8081/xmlui/handle/123456789/6795 | |
dc.description.abstract | У статті визначено рівень фізичної працездатності хлопців та дівчат 8-х класів в рамках навчально-виховного процесу у закладах загальної середньої освіти. Дослідження проводилося в одній з шкіл м. Дрогобича, у якому взяли участь 62 учні 8-х класів (особи обох статей). Фізичну працездатність визначали за допомогою індексу Руф’є за результатами реакції серцево-судинної системи на навантаження, яка передбачає його розподіл на п’ять рівнів: високий (≤3); добрий (4–6); середній (7–9); задовільний (10–14); поганий (≥15). Аналіз отриманих даних свідчить про те, що серед обстежуваних хлопців 9,34% мають поганий рівень фізичної працездатності, задовільний – 56,01%, середній рівень – 15,74% та добрий – 18,91%, серед дівчат поганий рівень фізичної працездатності мають 8,71% школярок, задовільний – 56,25%, середній рівень – 29,61% та добрий – 5,43%. Важливо відмітити, що серед хлопців та дівчат 8-х класів не було виявлено тих, чию працездатність можна характеризувати як високу. Середньостатистичні значення індексу Руф’є свідчать про те, що як хлопці, так і дівчата мають задовільний рівень фізичної працездатності, що доводить необхідність пошуку шляхів її підвищення засобами фізичного виховання у школярів під час навчальної діяльності. Фізична працездатність – це результат фізичної підготовки, цілеспрямовано організованого педагогічного процесу з розвитку фізичних якостей, отримання фізичних умінь і навичок. Відомо, що рівень працездатності найбільшою мірою залежить від фізичної тренованості індивіда. Цей фактор визначає рівень соматичного здоров’я та адаптаційні здібності організму. Зниження фізичної працездатності свідчить про порушення стану здоров’я. Ця залежність дає можливість використовувати дані про фізичну працездатність як діагностичний критерій для визначення адаптаційних можливостей організму і ступеня здоров’я як дітей, підлітків, так і молоді, студентів і осіб старшого віку. Перспективи подальших досліджень полягають у проведенні повторних обстежень школярів 8-х класів упродовж навчального року для виявлення динаміки показників фізичної працездатності та на їх основі планування фізичних навантажень на уроках фізичної культури. | uk_UA |
dc.description.abstract | The article defines the physical performance (capacity) levelof 8thgrades choolboys and schoolgirls during academic and humanitarian process in a secondary school. The research was performed at Drohobych secondary school. Itinvolved 62 schoolchildren of the 8th grade (boys and girls). Physical performance (capacity) was estimated dueto index Ruf’ye according to cardiovascular system response to exertion, which provides distribution on five levels: high (≤ 3); good (4-6); moderate (7-9); satisfactory (10-14); poor (≥ 15). The analysis of the obtained results proves that 9,34% of the surveyed schoolboy shave poor level of physical performance (capacity), 56,01% schoolboys showa satisfactory level, 15,74% of the m demonstrate a moderate level and 18,91% of them possess a good level of physical performance (capacity). Accordingly, 8,71% of schoolgirls possess a poor level of physical performance (capacity), 56,25% – a satisfactory level, 29,61% – a moderate level, and 5,43% – a good level. It is essential to notice that the rewereno school children with a high level of physical performance (capacity). Average values of index Ruf’ye manifest that both boys and girls possessa satisfactory level of physical performance (capacity). It proves the necessity of searching ways for improving school children’s physical training throughout academic training. Physical performance is the result of physical training, purposefully organized pedagogical process on development of physical qualities, receiving physical abilities and skills . It is known that the level of physical performance is most dependent on the physical training of the individual. This factor determines the level of somatic health and adaptive abilities of body. Decline in physical performance demonstrates a violation of health condition. This dependency enables to use physical performance data as a diagnostic criterion for determining the adaptive capacity of the organism and the degree of health of children, teenagers as well as of young people, students and senior citizens. Further researches consistin repeated survey of 8th grade school children throughout the academic year for identifying dynamics of physical performance (capacity) values and on this basis planning physical exertion during physical training classes. | en |
dc.language.iso | uk_UA | uk_UA |
dc.publisher | Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка | uk_UA |
dc.subject | учні | uk_UA |
dc.subject | рівень | uk_UA |
dc.subject | фізична працездатність | uk_UA |
dc.subject | індекс Руф’є | uk_UA |
dc.subject | schoolchildren | en |
dc.subject | level | en |
dc.subject | physical performance | en |
dc.subject | index Ruf’ye | en |
dc.title | Оцінка рівня фізичної працездатності учнів 8-х класів | uk_UA |
dc.title.alternative | Estimation of physical performance (capacity) of 8th grade schoolchildren | en |
dc.type | Article | en |