Статтю присвячено проблемі виокремлення теоретико-методологічних засад реалізації системного підходу в розрізі професійної підготовки майбутніх учителів фізичної культури до організації індивідуальної роботи з учнями. Установлено, що заняття фізичними вправами і спортом забезпечують значний і різноманітний вплив на організм людини. Разом із тим лише правильно організовані заняття з дотриманням основних принципів фізичного виховання під наглядом учителя фізичної культури зміцнюють здоров’я, поліпшують фізичну підготовленість підростаючого покоління, тоді як неправильна організація занять, нехтування методичними принципами, планування обсягу та інтенсивності тренувальних навантажень без урахування стану здоров’я та індивідуальних особливостей школярів можуть завдати шкоди здоров’ю, а іноді призвести до нещасних випадків чи навіть смерті учня. Для розгляду сутності системного підходу в розрізі професійної підготовки майбутніх учителів фізичної культури до організації індивідуальної роботи з учнями здійснено детальний аналіз його семантичного ядра – категорії системи.
На основі вивчення сутності реалізації системного підходу в педагогічних дослідженнях здійснено припущення, що кожен компонент педагогічної системи володіє певним «ступенем свободи». Така гіпотеза сприяє взаємозбагаченню ланок системи шляхом доцільної творчої діяльності викладачів і студентів. Визначено, що структурними компонентами авторської системи професійної підготовки майбутніх учителів фізичної культури до організації індивідуальної роботи з учнями є: цільовий – відбиває ключову мету реалізації авторської системи; теоретико-методологічний – ретранслює теоретичні основи дослідження; емпірично-описовий; процесуально-діяльнісний; аналітично-оцінковий – розкриває компонентну структуру готовності майбутніх учителів фізичної культури до організації індивідуальної роботи з учнями; результативний – відображає досягнутий результат – сформовану готовність майбутніх учителів фізичної культури до організації індивідуальної роботи з учнями.
The article deals with the problem of defining the theoretical and methodological foundations of the system approach in terms of professional training of future physical culture teachers for organizing individual work with pupils. It has been stated that taking up physical exercises and sports provide a significant and diverse impact on the human body. At the same time, only properly organized classes with following the basic principles of physical education under the supervision of a physical culture teacher strengthen health and improve the physical fitness of younger generation. Whereas improper organization of classes, neglect of methodological principles, planning the amount and intensity of training loads without taking into account the state of health and individual characteristics of pupils can damage health and sometimes lead to accidents or even death of a pupil. To consider the essence of system approach in terms of professional training of future physical culture teachers for organizing of individual work with pupils, a detailed analysis of its semantic core - the category of the system has been carried out.
On the basis of studying the essence of a systematic approach in pedagogical research implementation, the assumption that each component of the pedagogical system has a certain "degree of freedom" has been made. This hypothesis contributes to the mutual enrichment of the system through appropriate creative activities of teachers and students. It has been determined that the structural components of the author's system of professional training of future physical culture teachers for organizing individual work with pupils are: target component - reflects the key objectives of the author's system implementation; theoretical and methodological component - relays the theoretical foundations of studying; empirical and descriptive component; procedural and activity component; analytical and evaluative component - reveals the component structure of the readiness of future physical culture teachers for organizing of individual work with pupils; effective component reflects the achieved result - the formed readiness of future teachers of physical culture for organizing of individual work with pupils.