dc.contributor.author |
Алєксєєв, Олександр Олексійович |
|
dc.date.accessioned |
2022-11-15T12:05:09Z |
|
dc.date.available |
2022-11-15T12:05:09Z |
|
dc.date.issued |
2022 |
|
dc.identifier.citation |
Алєксєєв О.О. Зарубіжний досвід професійної підготовки майбутніх учителів фізичної культури до диференціації та індивідуалізації фізичного виховання учнів. Молодь і ринок. 2022. № 3–4 (201–202). С. 138−145. |
uk_UA |
dc.identifier.uri |
http://elar.kpnu.edu.ua:8081/xmlui/handle/123456789/6797 |
|
dc.description.abstract |
Сучасні наукові напрацювання дослідників свідчать про спрямованість світової педагогічної спільноти на визначення актуальних і перспективних векторів професійної підготовки майбутніх учителів фізичної культури. Особливої значущості означена проблема набуває у контексті використання індивідуального і диференційованого підходів у роботі вчителів фізичної культури з учнями. Вивчення міжнародного досвіду професійної підготовки майбутніх учителів фізичної культури до впровадження диференційованого та індивідуального підходу в процес фізичного виховання учнів загальноосвітніх шкіл засвідчує, що сучасний університетський тип педагогічно-фізкультурної освіти пов’язаний з реалізацією інноваційних моделей навчання. |
uk_UA |
dc.description.abstract |
Modern scientific achievements of scholars testify about the direction of world pedagogical community to the identification of relevant and prospective vectors of vocational training of future physical training teachers. A special importance the described problem gets in the context of using individual and differentiated approaches in work of physical training teachers with pupils. It has been generalized that medical and social studies of the health state of schoolchildren indicate the necessity of taking into account different norms of physical activity for each pupil, rather than as average indicators of physical development of the younger generation. It has been emphasized that in the practice of physical education the criteria of individual differentiated approach put forward such features as level of health, physical development, level of motion preparedness, body structure, stages of puberty, individual personality traits, interest in a particular type of sport. The expediency of studying the foreign experience of vocational training of future physical training teachers has been updated. Examination of international experience of vocational training of future physical training teachers for introduction of differentiated and individual approaches into the process of physical upbringing of secondary school pupils testifies that modern university type of pedagogical and cultural education is related to the implementation of innovative models of study. The attention is paid to the necessity of preparing students for practical decision of special tasks on physical upbringing of each pupil; modelling and designing the educational process at physical training lessons, which involves the use of modern technologies for the organization of individual work with pupils on the basis of a differentiated approach, cooperation, exchange of experience with practicing teachers. |
en |
dc.language.iso |
uk_UA |
uk_UA |
dc.publisher |
Поліграфічна фірма "Швидкодрук" |
uk_UA |
dc.relation.ispartofseries |
Молодь і ринок;№ 3–4 (201–202) |
|
dc.subject |
учителі |
uk_UA |
dc.subject |
фізична культура |
uk_UA |
dc.subject |
професійна підготовка |
uk_UA |
dc.subject |
зарубіжний досвід |
uk_UA |
dc.subject |
диференційований та індивідуальний підходи |
uk_UA |
dc.subject |
teachers |
en |
dc.subject |
physical training |
en |
dc.subject |
vocational training |
en |
dc.subject |
foreign experience |
en |
dc.subject |
differentiated and individual approaches |
en |
dc.title |
Зарубіжний досвід професійної підготовки майбутніх учителів фізичної культури до диференціації та індивідуалізації фізичного виховання учнів |
uk_UA |
dc.title.alternative |
Foreign experience in vocational training of future physical training teachers for differentiation and individualization of pupils’ physical education |
en |
dc.type |
Article |
en |
dc.format.pages |
8 |
uk_UA |