ElarK-PNU

Зарубіжний досвід професійної підготовки майбутніх учителів фізичної культури до диференціації та індивідуалізації фізичного виховання учнів

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Алєксєєв, Олександр Олексійович
dc.date.accessioned 2022-11-15T12:05:09Z
dc.date.available 2022-11-15T12:05:09Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.citation Алєксєєв О.О. Зарубіжний досвід професійної підготовки майбутніх учителів фізичної культури до диференціації та індивідуалізації фізичного виховання учнів. Молодь і ринок. 2022. № 3–4 (201–202). С. 138−145. uk_UA
dc.identifier.uri http://elar.kpnu.edu.ua:8081/xmlui/handle/123456789/6797
dc.description.abstract Сучасні наукові напрацювання дослідників свідчать про спрямованість світової педагогічної спільноти на визначення актуальних і перспективних векторів професійної підготовки майбутніх учителів фізичної культури. Особливої значущості означена проблема набуває у контексті використання індивідуального і диференційованого підходів у роботі вчителів фізичної культури з учнями. Вивчення міжнародного досвіду професійної підготовки майбутніх учителів фізичної культури до впровадження диференційованого та індивідуального підходу в процес фізичного виховання учнів загальноосвітніх шкіл засвідчує, що сучасний університетський тип педагогічно-фізкультурної освіти пов’язаний з реалізацією інноваційних моделей навчання. uk_UA
dc.description.abstract Modern scientific achievements of scholars testify about the direction of world pedagogical community to the identification of relevant and prospective vectors of vocational training of future physical training teachers. A special importance the described problem gets in the context of using individual and differentiated approaches in work of physical training teachers with pupils. It has been generalized that medical and social studies of the health state of schoolchildren indicate the necessity of taking into account different norms of physical activity for each pupil, rather than as average indicators of physical development of the younger generation. It has been emphasized that in the practice of physical education the criteria of individual differentiated approach put forward such features as level of health, physical development, level of motion preparedness, body structure, stages of puberty, individual personality traits, interest in a particular type of sport. The expediency of studying the foreign experience of vocational training of future physical training teachers has been updated. Examination of international experience of vocational training of future physical training teachers for introduction of differentiated and individual approaches into the process of physical upbringing of secondary school pupils testifies that modern university type of pedagogical and cultural education is related to the implementation of innovative models of study. The attention is paid to the necessity of preparing students for practical decision of special tasks on physical upbringing of each pupil; modelling and designing the educational process at physical training lessons, which involves the use of modern technologies for the organization of individual work with pupils on the basis of a differentiated approach, cooperation, exchange of experience with practicing teachers. en
dc.language.iso uk_UA uk_UA
dc.publisher Поліграфічна фірма "Швидкодрук" uk_UA
dc.relation.ispartofseries Молодь і ринок;№ 3–4 (201–202)
dc.subject учителі uk_UA
dc.subject фізична культура uk_UA
dc.subject професійна підготовка uk_UA
dc.subject зарубіжний досвід uk_UA
dc.subject диференційований та індивідуальний підходи uk_UA
dc.subject teachers en
dc.subject physical training en
dc.subject vocational training en
dc.subject foreign experience en
dc.subject differentiated and individual approaches en
dc.title Зарубіжний досвід професійної підготовки майбутніх учителів фізичної культури до диференціації та індивідуалізації фізичного виховання учнів uk_UA
dc.title.alternative Foreign experience in vocational training of future physical training teachers for differentiation and individualization of pupils’ physical education en
dc.type Article en
dc.format.pages 8 uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу