У статті аргументовано, що суспільно-політичні зміни, які відбуваються в нашій державі, торкаються не лише економічної, політичної галузей, а й фізичної культури і спорту у поєднанні з педагогічною сферою. Визначення суспільних потреб вдосконалення фізкультурно-оздоровлювальної роботи в напрямі збереження та розвитку фізичного здоров’я підростаючого покоління і вимог до фахівців цієї спеціальності відображено в законодавчій базі сучасної України, що постійно оновлюється й удосконалюється.
Основними методами дослідження визначено: аналіз законодавчих документів, прийнятих в Україні з 1991 року з метою розвитку фізичної культури і спорту та покращення професійної підготовки педагогічних кадрів, які б забезпечили організацію фізкультурно-оздоровлювальної роботи в напрямі збереження та розвитку фізичного здоров’я шкільної молоді; узагальнення результатів порівняльного аналізу законодавчої бази з метою окреслення основних напрямів удосконалення професійної підготовки майбутніх учителів фізичної культури на сучасному етапі розвитку науки та освіти; історичний метод, який використовувався для систематизації прийнятих державних документів у галузі вищої освіти і професійної підготовки майбутніх учителів фізичної культури.
Узагальнено, що науковці обґрунтовують оригінальні і сучасні методи роботи для фізичного виховання підростаючого покоління. Проте проблема підвищення рівня здоров’я нації залишається невирішеною. Відтак виникає потреба більш тісної інтеграції нормативно-правової бази з питань фізичної культури і спорту та методичного забезпечення для осучаснення професійної підготовки майбутніх фахівців фізичного виховання Комітет з фізичного виховання і спорту Міністерства освіти і науки України пропонує для громадського обговорення проект стратегії розвитку фізичного виховання і спорту серед учнівської молоді на період до 2025 року. Подальші дослідження будуть спрямовані на розробку методичного забезпечення для організації індивідуальної роботи вчителів фізичної культури з учнями.
The article states that socio-political changes, which take place in our state, concern not just economic and political fields, but also physical culture and sports in combination with pedagogical sphere. The definition of public needs in improvement of physical and fitness work in the direction of saving and developing physical health of younger generation and requirements for specialists in this specialty are reflected in the legislative basis of modern Ukraine that is constantly being updated and improved.
The main methods of research have been defined: analysis of legislative documents adopted in Ukraine since 1991 with the aim of developing physical culture and sports and improving the vocational training of pedagogical staff, which would ensure the organization of physical and fitness work in the direction of saving and developing physical health of school youth; generalization of the results of comparative analysis of legislative base in order to outline the main directions of improvement of vocational training of future teachers of physical culture at the modern stage of development of science and education; historical method, which was used for systematization of the adopted state documents in the field of higher education and vocational training of future teachers of physical culture.
It has been generalized that scientists substantiate original and modern methods of work for physical education of the younger generation. However, the problem of improving the health of the nation remains unresolved. Therefore, there is a need for deeper integration of normative-legal basis on physical culture and sports and methodological support for updating vocational training of future specialists in physical education. Committee on Physical Education and Sports of the Ministry of Education and Science of Ukraine proposes a draft development strategy of physical education and sports among the school youth for the period up to 2025 for public discussion. Further researches will be directed to the development of methodological support for organization of individual work of physical culture teachers with pupils.