dc.contributor.author |
Демченко, Ірина Іванівна |
|
dc.contributor.author |
Максимчук, Борис Анатолійович |
|
dc.contributor.author |
Ніфака, Ярослав Миколайович |
|
dc.contributor.author |
Височан, Леся Михайлівна |
|
dc.contributor.author |
Зленко, Наталія Миколаївна |
|
dc.contributor.author |
Литвиненко, Віталіна Анатоліївна |
|
dc.contributor.author |
Максимченко, Володимир Іванович |
|
dc.contributor.author |
Райтаровська, Ірина Валентинівна |
|
dc.date.accessioned |
2022-12-29T13:17:13Z |
|
dc.date.available |
2022-12-29T13:17:13Z |
|
dc.date.issued |
2020 |
|
dc.identifier.citation |
Демченко І. І. Шляхи розвитку здоров’язбережувальної компетентності майбутнього вчителя / І. І. Демченко, Б. А. Максимчук, Я. М. Ніфака, Л. М. Височан, Н. М. Зленко, В. А. Литвиненко, В. І. Максимченко, І. В. Райтаровська // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) : зб. наук. праць. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2020. – Вип. 2 (122). – С. 35-40. |
uk_UA |
dc.identifier.uri |
http://elar.kpnu.edu.ua:8081/xmlui/handle/123456789/6889 |
|
dc.description.abstract |
Прогресивне людство зрозуміло: медицина має відносні можливості з ліквідації наслідків деструктивних процесів в організмі й психіці людини, тоді як на часі профілактика, пропедевтика й інші форми запобігання не наслідкам, а причинам. Медики мають відмовитися від монополії на покращення здоров’я і перейти до співпраці з гуманітарними напрямами діяльності в досягненні гігієнічної, профілактичної, синологічної, терапевтичної й валеологічної мети (остання на початкових етапах будь-якої дисфункції може запобігти розвитку хвороби). Для цього сама медична галузь і фармакологія мали б одержати мотивацію, оскільки підтримувальна терапія, нозологічний підхід до більшості людських патологій, розквіт фармакологічного бізнесу стимулюють саме медичний підхід. Ці тенденції мають бути враховані в педагогіці як початковій діяльнісній складовій на шляху формування майбутнього людського потенціалу. Тут необхідна глибинна духовна готовність і потреба людини, що важко уявляється в межах мікрогруп, а тільки в окремих свідомих особистостей. На масовому рівні єдиний вихід – це мода, стиль, хобі. «Здоровим бути модно» – таке декларативне гасло лунало в багатьох країнах, проте не можна сказати, що залучення до масової фізичної культури, гігієни та спорту підвищило валеологічну свідомість і знизило рівень захворювань серед населення. |
uk_UA |
dc.language.iso |
uk_UA |
uk_UA |
dc.publisher |
Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова |
uk_UA |
dc.relation.ispartofseries |
Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт);Вип. 2 (122) |
|
dc.subject |
медичний підхід |
uk_UA |
dc.subject |
потреба людини |
uk_UA |
dc.subject |
профілактика |
uk_UA |
dc.subject |
валеологія |
uk_UA |
dc.subject |
духовна готовність |
uk_UA |
dc.subject |
здоровим бути модно |
uk_UA |
dc.subject |
medical approach |
en |
dc.subject |
human need |
en |
dc.subject |
prevention |
en |
dc.subject |
valeology |
en |
dc.subject |
spiritual preparedness |
en |
dc.subject |
to be healthy is fashionable |
en |
dc.title |
Шляхи розвитку здоров’язбережувальної компетентності майбутнього вчителя |
uk_UA |
dc.title.alternative |
Ways to develop the health-saving competence of a future teacher |
en |
dc.type |
Article |
en |
dc.format.pages |
6 |
uk_UA |