ElarK-PNU

До питання становлення ціннісної сфери у структурі особистості майбутнього вчителя в контексті професійної підготовки

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Панчук, Наталія Петрівна
dc.date.accessioned 2023-01-17T10:10:43Z
dc.date.available 2023-01-17T10:10:43Z
dc.date.issued 2021-09-26
dc.identifier.citation Панчук, Н. (2021). ДО ПИТАННЯ СТАНОВЛЕННЯ ЦІННІСНОЇ СФЕРИ У СТРУКТУРІ ОСОБИСТОСТІ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ В КОНТЕКСТІ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ. ПСИХОЛОГІЧНИЙ ЧАСОПИС, 7(6), 49–56. uk_UA
dc.identifier.uri http://elar.kpnu.edu.ua:8081/xmlui/handle/123456789/6931
dc.description.abstract В статті розкривається актуальність дослідження психологічних особливостей ціннісної сфери як одного з центральних компонентів психологічної структури особистості, висвітлюються теоретичні та практичні аспекти становлення ціннісних орієнтацій у студентської молоді в процесі професійної підготовки. Здійснено аналіз змістових характеристик життєвих та професійних ціннісних орієнтацій, висвітлено ієрархію основних ціннісних орієнтацій майбутніх вчителів у вищому закладі освіти, що суттєво впливає на успішність професійної підготовки студентів, зокрема, дає можливість покращення якісної підготовки майбутніх фахівців педагогічної галузі у вищому закладі освіти з використанням активних методів навчання. Визначено важливість проблеми підвищення якості професійної підготовки майбутніх фахівців педагогічної галузі, зокрема практичної підготовки, спрямованої на формування ціннісної сфери особистості фахівця, конкурентоспроможного на вітчизняному та європейському ринку праці. uk_UA
dc.description.abstract The study of the problem of the value sphere of the student's personality in a higher educational institution based on the basic conceptual foundations of Ukrainian psychology scholars in the study of general and professional disciplines of professional training with the aim of becoming personal and professional value orientations for each student, in particular, increasing interest in knowledge in the process of educational-professional activities, with the purpose of development of creative thinking, acquisition of professional-personal competences, practical skills that will facilitate the increasing - future specialists teaching professional direction priority, spiritual and moral values, which is one of the main objectives of the institution of higher education in today's society. Using of scientific and scientific-methodical publications, methods of psychological and pedagogical researches and methodical materials and practical experience of experts of age and pedagogical psychology and department of Psychology of education of the faculty of Correctional and Social Pedagogy and Psychology of the Kamyanets-Podolsky National University named after Ivan Ogienko have been used. The article substantiates the importance of the problem of improving the quality of the professional training of future specialists in the pedagogical industry with the use of active teaching methods, specific pedagogical situations in the study of professional disciplines, in particular, practical training aimed at the formation of a personality of a specialist who would be competitive on the domestic and European labor markets. The article substantiates the importance of the problem of quality improvement. To improve the organization of the educational process, acquiring practical skills close to the educational process, forming professional and personal competences for a future specialist in the pedagogical direction, it is advisable to pay attention to the problem of practical training through the introduction into higher education of the higher education an educational institution of active teaching methods, which is one of the main ways for acquiring the practical skills and skills necessary for the formation of a person professional specialist, competitive on the domestic and European labor market with the purpose of the possibility to search for solved pedagogical tasks, increase of professional knowledge, acceptance of original and creative decisions in the conditions of future pedagogical activity. en
dc.language.iso uk_UA uk_UA
dc.publisher Інститут психології імені Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України uk_UA
dc.subject ціннісна сфера uk_UA
dc.subject цінності uk_UA
dc.subject ціннісні орієнтації uk_UA
dc.subject життєво-професійні цінності uk_UA
dc.subject професійно-педагогічна спрямованість uk_UA
dc.subject value sphere en
dc.subject values en
dc.subject value orientations en
dc.subject life-professional values en
dc.subject professional-pedagogical orientation en
dc.title До питання становлення ціннісної сфери у структурі особистості майбутнього вчителя в контексті професійної підготовки uk_UA
dc.title.alternative ON THE ISSUE OF FORMATION OF THE VALUE SPHERE IN THE STRUCTURE OF THE PERSONAL TEACHER'S PERSONALITY IN THE CONTEXT OF PROFESSIONAL TRAINING en
dc.type Article en


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу