Вивчення морфофункціональних характеристик дітей є важливим для учителів фізичного виховання, адже дозволяє визначити відповідність статусу дитини виду спорту, який вони обирають у школі. Мета дослідження – вивчити особливості морфофункціонального статусу хлопчиків, які розпочали заняття у шкільній спортивній секції з гімнастики. Матеріал і методи дослідження. Було використано комплекс методів: за допомогою аналізу та узагальнення опрацьовували джерела інформації; досліджувані показники вивчали, використовуючи педагогічне тестування й експеримент, а також антропометрію, сфігмоманометрію, спірометрію, динамометрію, пульсометрію та методи математичної статистики. У дослідженні взяли участь 44 хлопчиків 7–8 років, які за станом здоров’я належали до основної медичної групи. Результати. Виявили бажання займатися гімнастикою у шкільній спортивній секції хлопчики 7-8 років, чиї морфологічні показники знаходились у межах, що засвідчували відповідність маси тіла його довжині. Це означало, що у кожній віковій групі були відсутніми хлопчики з надлишковою масою тіла. Але стан функціонування у них дихальної і м’язової систем відповідав нижчому від середнього рівню, а розвиток серцево- судинної системи хлопчиків 7 та 8 років знаходився, так само, як фізична працездатність, знаходилися на середньому рівні. Висновок. Одержані дані необхідно враховувати вчителю фізичної культури під час планування змісту тренувань у шкільній спортивній секції з гімнастики для поліпшення, передусім тих показників, що не відповідають віковим параметрам норми.
The study of morphofunctional characteristics of children is important for physical education teachers, because it allows to determine the status of the child’s sport, which they choose at school. The purpose of the study, it was to study the features of the morphofunctional status of boys who started classes in the school gymnastics sports section. Material and research methods. A set of methods was used: sources of information were processed with the help of analysis and generalization; the studied indicators were studied using pedagogical testing and experiment, as well as anthropometry, sphygmomanometry, spirometry, dynamometry, pulsometry and methods of mathematical statistics. The study involved 44 boys aged 7-8 years, who belonged to the main medical group due to their health condition. Results. Boys 7-8 years old, whose morphological indicators were within the limits of body weight, expressed a desire to do gymnastics in the school sports section. This meant that there were no overweight boys in each age group. But the state of functioning of their respiratory and muscular systems corresponded to a lower than average level, and the development of the cardiovascular system of boys aged 7 and 8 was, as well as physical performance, were at an average level. Conclusion. The obtained data should be taken into account by the physical education teacher when planning the content of training in the school sports section of gymnastics to improve, especially those indicators that do not meet the age parameters of the norm.