Аннотации:
Дисертаційне дослідження присвячено використанню друкованого робочого зошита з географії для учнів з інтелектуальними порушеннями 9 класу. У науковій роботі здійснено теоретичний аналіз науково-інформаційних джерел з проблеми розвитку розумових операцій учнів у процесі їхнього навчання. Визначено особливості розумових операцій учнів з інтелектуальними порушеннями. Вивчено корекційні можливості уроків географії для розвитку розумових операцій учнів з ІП. Розроблено методику дослідження рівня розвитку розумових операцій старшокласників з ІП, їхньої мотивації до вивчення географії. Визначено роль батьків та вчителів у розвитку розумових операцій старшокласників з ІП під час вивчення географії. Розроблено та апробовано зміст, методику та вимоги до впровадження робочого зошита з географії для учнів 9 класу спеціальної школи; визначено його ефективність як засобу розумового розвитку старшокласників з ІП.