ElarK-PNU

Теоретичні засади партнерської взаємодії фахівців в інклюзивному навчанні

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Буйняк, Мар’яна Геннадіївна
dc.date.accessioned 2024-04-02T07:56:29Z
dc.date.available 2024-04-02T07:56:29Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.citation Буйняк М. Теоретичні засади партнерської взаємодії фахівців в інклюзивному навчанні. Inclusion and Diversity, 2023. № 3, С. 15-19. uk_UA
dc.identifier.uri http://elar.kpnu.edu.ua/xmlui/handle/123456789/7892
dc.description.abstract Стаття присвячена теоретичному аналізу наукових джерел та нормативно-правових документів, які висвітлюють сутність, особливості та труднощі партнерської взаємодії фахівців в інклюзивному навчанні дітей з особливими освітніми потребами. Обґрунтовано значущість педагогіки партнерства та партнерської взаємодії фахівців в освітньому процесі; проаналізовано теоретичні підходи до розуміння поняття «партнерська взаємодія»; описано складові та зміст партнерської взаємодії; акцентовано, що партнерська взаємодія фахівців в інклюзивному закладі виходить за межі сфери «вчитель» – «учень» – «батьки» та передбачає залучення всіх фахівців команди психолого-педагогічного супроводу; зазначено, що більша кількість суб’єктів взаємодії призводить до виникнення нових труднощів, які пов’язані не лише з міжособистісними контактами, а й з розподілом професійних функцій, узгодженням дій та прийняттям спільних рішень; визначено напрями формування партнерської взаємодії між учасниками освітнього процесу інклюзивного закладу та труднощі, які цьому перешкоджають; акцентовано на особливостях партнерської взаємодії вчителя та асистента вчителя інклюзивного класу: доведено її вагомість з огляду на нормативно-правові документи та дослідження науковців, описано зміст взаємодії вчителя та асистента вчителя, наголошено, що вона є однією з вагомих умов ефективності навчання дітей з особливими освітніми потребами; відзначено основні аспекти взаємодії вчителя інклюзивного класу з вчителем-дефектологом та практичним психологом, які стосуються навчання дітей з особливими освітніми потребами; сформульовано труднощі партнерської взаємодії фахівців в інклюзивному навчанні дітей з особливими освітніми потребами; зроблено висновки про необхідність розробки методичного забезпечення для формування партнерської взаємодії учасників освітнього процесу в інклюзивному закладі. uk_UA
dc.description.abstract The article is devoted to the theoretical analysis of scientific sources and legal documents that highlight the essence, features and difficulties of partner interaction of specialists in the inclusive education of children with special educational needs. The significance of partnership pedagogy and partnership interaction of specialists in the educational process is substantiated; theoretical approaches to understanding the concept of «partner interaction» are analyzed; the components and content of partnership interaction are described; it is emphasized that the partnership interaction of specialists in an inclusive institution goes beyond the sphere of «teacher» – «student» – «parent» and involves the involvement of all specialists of the team of psychological and pedagogical support; emphasis is placed on the features of partnership interaction between a teacher and a teacher’s assistant in an inclusive class: its importance is proven, the content of the interaction between a teacher and a teacher’s assistant is described, it is emphasized that it is one of the important conditions for the effectiveness of teaching children with special educational needs; the main aspects of the interaction of the teacher of the inclusive class with the special education teacher and the practical psychologist, which relate to the education of children with special educational needs, are noted; the difficulties of partner interaction of specialists in the inclusive education of children with special educational needs are formulated; conclusions were made about the need to develop methodological support for the formation of partnership interaction of participants in the educational process in an inclusive institution. en
dc.language.iso uk_UA uk_UA
dc.publisher Видавничий дім "Гельветика" uk_UA
dc.subject партнерська взаємодія uk_UA
dc.subject інклюзивне навчання uk_UA
dc.subject команда психолого-педагогічного супроводу uk_UA
dc.subject діти з особливими освітніми потребами uk_UA
dc.subject partnership interaction en
dc.subject inclusive education en
dc.subject team of psychological and pedagogical support en
dc.subject children with special educational needs en
dc.title Теоретичні засади партнерської взаємодії фахівців в інклюзивному навчанні uk_UA
dc.title.alternative Theoretical basis of partnership interaction of specialists in inclusive education en
dc.type Article en


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу