DSpace Repository

Формування практичних умінь взаємодії здобувачів вищої освіти з людьми з інвалідністю у процесі вивчення дисципліни "Тренінг комунікативних навичок корекційного педагога"

Show simple item record

dc.contributor.author Дмітрієва, Оксана Іванівна
dc.date.accessioned 2024-04-02T08:05:59Z
dc.date.available 2024-04-02T08:05:59Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.citation Дмітрієва О. Формування практичних умінь взаємодії здобувачів вищої освіти з людьми з інвалідністю у процесі вивчення дисципліни «Тренінг комунікативних навичок корекційного педагога». Inclusion and Diversity, 2023. № 3, С. 34-38. uk_UA
dc.identifier.uri http://elar.kpnu.edu.ua/xmlui/handle/123456789/7893
dc.description.abstract У статті розглянуто поняття «спілкування», обґрунтовано важливість формування у здобувачів вищої освіти спеціальності «016 Спеціальна освіта» практичних навичок та умінь співпрацювати з дітьми та дорослими людьми з інвалідністю: встановлювати контакт, підтримувати його, ефективно спілкуватися, налагоджувати ефективну взаємодію. Ці важливі для професійної діяльності корекційного педагога знання, уміння та навички формуються у здобувачів вищої освіти у процесі вивчення навчальної дисципліни «Тренінг комунікативних навичок корекційного педагога». Особливої вагомості набуває сформованість навички спілкування у взаємодії з дітьми та з дорослими людьми з інвалідністю. Зазначено, що здобувачі вищої освіти мають можливість не лише опанувати теоретичні знання, але й відпрацювати їх у практичній взаємодії у процесі тренінгової роботи, що вимагає ґрунтовних знань стосовно особливостей організації такої взаємодії відповідно до категорії порушення співрозмовника та, відповідно, специфіки сприйняття, розуміння, відтворення інформації, особливостей поведінки. Наголошується на важливості врахування категорії психофізичного порушення, засобів комунікації, доступних для різних категорій людей з порушеннями психофізичного розвитку, просторовому розташуванні співрозмовників під час комунікації, врахуванні емоційного стану та специфічних індивідуальних можливостей кожної людини, особливостях пізнавального розвитку, поведінкових особливостях та труднощах, які можуть виникнути при взаємодії з людьми з інвалідністю, що є повноправними членами суспільства, у якому має бути забезпечена реалізація усіх їхніх свобод і прав, у тому числі, права на те, щоб бути почутими, щоб з ними могли взаємодіяти та знаходити вирішення певних запитів та проблем, які виникають у кожної людини у процесі життя. uk_UA
dc.description.abstract The article considers the concept of “communication”, substantiates the importance of forming practical skills and abilities to cooperate with children and adults with disabilities among students majoring in “016 Special Education”: to establish contact, maintain it, communicate effectively, and establish effective interaction. These knowledge, skills and abilities, which are important for the professional activity of a correctional teacher, are formed in higher education students in the process of studying the discipline “Training of Communication Skills of a Correctional Teacher”. Of particular importance is the formation of communication skills in interaction with children and adults with disabilities. It is noted that students have the opportunity not only to master theoretical knowledge but also to practice it in practical interaction in the process of training, which requires in-depth knowledge of the peculiarities of organizing such interaction in accordance with the category of the interlocutor’s disorder and, accordingly, the specifics of perception, understanding, reproduction of information, and behavioral characteristics. The article emphasizes the importance of taking into account the category of psychophysical disability, the means of communication available to different categories of people with psychophysical disabilities, the spatial location of interlocutors during communication, taking into account the emotional state and specific individual capabilities of each person, the peculiarities of cognitive development, behavioral characteristics and difficulties that may arise when interacting with people with disabilities who are full members of society, in which the realization of all their rights should be ensured. en
dc.language.iso uk_UA uk_UA
dc.publisher Видавничий дім "Гельветика" uk_UA
dc.subject взаємодія uk_UA
dc.subject комунікація uk_UA
dc.subject навички uk_UA
dc.subject люди з інвалідністю uk_UA
dc.subject порушення психофізичного розвитку uk_UA
dc.subject корекційний педагог uk_UA
dc.subject тренінг uk_UA
dc.subject interaction en
dc.subject communication en
dc.subject skills en
dc.subject people with disabilities en
dc.subject psychophysical developmental disorders en
dc.subject correctional teachers en
dc.subject training en
dc.title Формування практичних умінь взаємодії здобувачів вищої освіти з людьми з інвалідністю у процесі вивчення дисципліни "Тренінг комунікативних навичок корекційного педагога" uk_UA
dc.title.alternative Formation of practical skills of students’ interaction with people with disabilities in the process of studying the discipline "Training of communication skills of a correctional teacher" en
dc.type Article en


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account