Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Марціновська, Ірина Петрівна | |
dc.date.accessioned | 2024-04-09T08:42:41Z | |
dc.date.available | 2024-04-09T08:42:41Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.citation | Марціновська І.П. Технології корекційної та розвивальної роботи з дітьми, що мають порушення спектру аутизму. Інноваційна педагогіка. 2023. Вип. 61(2). С. 64-68. | uk_UA |
dc.identifier.uri | http://elar.kpnu.edu.ua/xmlui/handle/123456789/7921 | |
dc.description.abstract | У статті висвітлено психолого-педагогічні та поведінки особливості дітей, що мають розлади спектру аутизму. Вказано на те, що у переважній більшості досліджень аутизм розглядається не як захворювання з певною етіологією, а як синдром, що поєднує атипові поведінкові характеристики та вважається спектральним порушенням. Аутизм є розладом, що має різноманітні форми прояву та має взаємопов’язаний характер соціального, когнітивного, мовленнєвого і емоційного розвитку дитини. Порушення будь-якої із цих функій позначаються й на інших сферах психічного функціонування дитини. Розглянуто труднощі та виклики з якими зустрічаються фахівці спеціальної освіти у корекції порушень, формуванні конструктивних поведінкових навичок дітей, у їх навчанні та розвитку. Адже особливості протікання порушення, рівень здібностей дітей, а також інші характеристики при розладах спектру аутизму зустрічаються у найрізноманітніших комбінаціях, а порушення може мати різні ступені тяжкості. Особливості можуть проявлятись як у повному зануренні у свій власний світ та відсторонення від того, що відбувається навколо, до мінімальних аутистичних порушень, що проявляються у надмірному захопленні певними вузькими інтересами, незначними труднощами у організації спілкування та міжособистісної взаємодії. Зважаючи на такий широкий спектр прояву аутистичного порушення, фахівці спеціальної та інклюзивної освіти потребують розуміння щодо використання різноманітних технологій втручань з метою максимальної адаптації дитини з розладами спектру аутизму до шкільного життя. Представлено науково доведені технології втручання, що використовуються фахівцями країн світу у корекційно-розвитковій роботі із дітьми, що мають розлади спектру аутизму. Підкреслено, що дієва корекційно-розвивальна робота з дітьми з розладами спектру аутизму можлива за умови високого професійного рівня фахівців-педагогів та фахівців-психологів, що передбачає вміння розробляти і здійснювати системний вплив на навчання та розвиток дітей цієї категорії. | uk_UA |
dc.description.abstract | The article highlights the psychological, pedagogical, and behavioral features of children with autism spectrum disorders. It is pointed out that in the vast majority of studies, autism is considered not as a disease with a specific etiology, but as a syndrome that combines atypical behavioral characteristics and is considered a spectrum disorder. Autism is a disorder that has various forms of manifestation and has an interconnected nature of social, cognitive, speech and emotional development of a child. Disorders of any of these functions also affect other areas of the child's mental functioning. I considered the difficulties and challenges faced by special education specialists in correcting disorders, forming constructive behavioral skills of children, and in their education and development. After all, the peculiarities of the disorder, the level of children's abilities, as well as other characteristics of autism spectrum disorders occur in a variety of combinations, and the disorder can have different degrees of severity. Features can be manifested as complete immersion in one's own world and detachment from what is happening around, to minimal autistic disorders, which are manifested in an excessive passion for certain narrow interests and minor difficulties in organizing communication and interpersonal interaction. Considering such a wide range of autistic disorders, inclusive and special education professionals need to understand the use of various intervention technologies to maximize the adaptation of a child with autism spectrum disorders to school life. The article presents scientifically proven intervention technologies used by specialists around the world in correctional and developmental work with children with autism spectrum disorders. It is emphasized that effective correctional and developmental work with children with autism spectrum disorders is possible on the condition of a high professional level of specialists-educators and psychologists, which implies the ability to develop and implement a systematic impact on the education and development of children in this category. | en |
dc.language.iso | uk_UA | uk_UA |
dc.publisher | Видавничий дім "Гельветика" | uk_UA |
dc.subject | розлади спектру аутизму | uk_UA |
dc.subject | діти | uk_UA |
dc.subject | інклюзивне навчання | uk_UA |
dc.subject | технології корекційної роботи | uk_UA |
dc.subject | комплексна психолого-педагогічна корекція | uk_UA |
dc.subject | autism spectrum disorders | en |
dc.subject | children | en |
dc.subject | inclusive education | en |
dc.subject | correctional technologies | en |
dc.subject | comprehensive psychological and pedagogical correction | en |
dc.title | Технології корекційної та розвивальної роботи з дітьми, що мають порушення спектру аутизму | uk_UA |
dc.title.alternative | TECHNOLOGIES FOR CORRECTIONAL AND DEVELOPMENTAL WORK WITH AUTISM SPEKTRUM DISORDENT | en |
dc.type | Article | en |