Стаття присвячена проблемі готовності майбутніх педагогів до науково-дослідної роботи у професійній діяльності. Зазначено, що важливим елементом підготовки майбутніх педагогів є готовність до науково-дослідної роботи у професійній діяльності, що визначено актуальною проблемою сучасної педагогічної науки і практики. Проаналізовано різні погляди на поняття «готовність», «готовність до певного виду діяльності», «готовність до педагогічної діяльності», а також «готовність майбутніх педагогів до науково-дослідної роботи». Визначено різні аспекти професійної готовності майбутнього педагога до професійної діяльності. Запропоновано різні підходи до структури готовності майбутніх педагогів до науково-дослідної роботи. Охарактеризовано визначені авторами компоненти і критерії стану такої готовності майбутніх педагогів, а саме: мотиваційний, когнітивний та операційно-діяльнісний. Описано проведене емпіричне дослідження стану готовності майбутніх педагогів до науково-дослідної роботи у професійній діяльності, відповідно до визначених критеріїв. Зроблено висновок, що готовність до науково-дослідної діяльності зумовлюється різноманітними факторами, найважливішим серед яких відповідно до проведеного дослідження є свідоме, вмотивоване ставлення до науково-дослідної роботи та можливостей її організації; крім цього, важливе значення має наявність практичних навичок проведення науково-дослідної роботи в закладі освіти, а також володіння відповідними теоретичними знаннями щодо організації науково-дослідної роботи у професійній діяльності педагога. Зауважено, що хоча більшість здобувачів оцінюють власний рівень готовності до науково-дослідної роботи як високий та вище середнього, все ж залишається необхідність покращувати стан готовності майбутніх педагогів до науково-дослідної роботи у професійній діяльності. Тому перспективами подальших досліджень запропоновано розробку та впровадження різних способів мотивації здобувачів освіти до науково-дослідної діяльності, створення умов для успішної практичної підготовки здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти до науково-дослідної роботи в закладі освіти.
The article is devoted to the problem of the readiness of future teachers for scientific-research work in their professional activity. It is noted that an important element of the future teachers trainingis is their readiness for scientific-research work in professional activity, which is defined as an urgent problem of modern pedagogical science and practice.
Different views on the concept of «readiness», «readiness for a certain type of activity», «readiness for pedagogical activity», as well as «readiness of future teachers for scientific-research work» were analyzed. Different aspects of the future teacher's professional readiness for professional activity have been determined. Various approaches to the structure of the future teachers’ readiness for their scientific-research work are proposed. The author defined the components and criteria of the state of future teachers’ readiness, namely: motivational, cognitive and operational. The conducted empirical study of the state of readiness of future teachers for scientific-research work in professional activity, in accordance with the defined criteria, is described. It was concluded that the readiness for scientific-research activity is determined by various factors, the most important of which, according to the conducted research, is a conscious, motivated attitude towards scientific-research work and the possibilities of its organization; in addition, it is important to have practical skills for conducting scientific-research work in educational institutions, as well as possessing relevant theoretical knowledge about the organization of scientific-research work in the professional activity of a teacher. It was noted that although the majority of students assess their own level of readiness for the scientific-research work as high and above average, there is still a need to improve the state of readiness of future teachers for the scientific-research work in the professional activity. Therefore, the prospects for further research suggest the development and implementation of various ways of motivating students to be engaged in scientific research, creating conditions for successful practical training of students of the second (master’s) level of higher education for research work in an educational institutions.