Abstract:
Вивчення досвіду Королівства Іспанії за останні три десятиліття у розбудові історичної освіти є надзвичайно важливим, бо цей період характеризувався значущими соціальними, економічними та політичними змінами. Відмітимо, що країна пережила співзвучні з Україною події – крах політичного режиму і переосмислення досвіду та пошук векторів розвитку. Іспанія, як і Україна, обрала демократичний шлях, інтеграцію в Європейський Союз та її структури, а тому важливо вивчити досвід першої у цьому процесі. Аналіз наукових публікацій з теми засвідчує, що відсутнє комплексне та узагальнене дослідження з проблеми. Існують лише окремі вивчені аспекти шкільної історичної освіти, а університетська історична освіта взагалі залишилася не досліджуваною. Об’єктом дослідження є шкільна та університетська система освіти Іспанії у кінці ХХ – перші десятиліття ХХІ ст. Предметом дослідження є зміни в історичній системі освіти, включаючи нормативно-правове оформлення і перетворення, а також вияв та аналіз її моделей на шкільному та університетському рівнях. Мета роботи – на підставі виявлених та опрацьованих джерел та наукової літератури дослідити генезу, розвиток та особливості формування шкільної й університетської історичної освіти в Іспанії.