Abstract:
Сьогодні програмно-нормативна основа фізичного виховання в школі, в першу чергу її нормативний компонент, встановлений без урахування взаємозв’язків між показниками розвитку головних компонентів моторики та стану соматичного здоров’я. За останні роки з’явилося декілька наукових праць, присвячених розробці нормативів фізичної підготовленості підлітків. Всі вони відрізняються запропонованими нормативами, оскільки дослідження проводились у різних регіонах України та з використанням різних методологій. Бальна система оцінки показників фізичної підготовленості надана в діапазоні від 5 до 20 балів. Тільки у деяких роботах визначались належні норми цих показників відносно високого рівня фізичного стану для дівчаток 11–12 років]. Це вказує на те, що проблема вдосконалення тестів і нормативів фізичної підготовленості школярів, що є складовою Цільової комплексної програми “Фізичне виховання – здоров’я нації”, потребує вивчення показників фізичного стану дітей, визначення особливостей їх взаємозв’язків з компонентами моторики та їх урахування під час модифікації існуючих моделей. Зазначене положення обумовлює актуальність нашого дослідження. Об’єкт дослідження – фізичний розвиток у процесі фізичної підготовки учнів середньої школи. Предмет дослідження – характеристика вікових особливостей фізичного і морфо-функціонального стану учнів середнього шкільного віку. Мета дослідження – охарактеризувати вікові зміни морфо-функціонального і фізичного стану учнів 10-16 років у процесі фізичного виховання.