ElarK-PNU

Inductive approach to English grammar teaching

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Руданець, Марія Василівна
dc.date.accessioned 2025-04-14T08:16:13Z
dc.date.available 2025-04-14T08:16:13Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.citation Руданець М. В. Inductive approach to English grammar teaching: магістерська роб.: 014 Середня освіта (Мова і література (англійська)) / Марія Василівна Руданець. – Кам’янець-Подільський, 2024. – 95 с. uk_UA
dc.identifier.uri http://elar.kpnu.edu.ua/xmlui/handle/123456789/8966
dc.description.abstract The teaching of English as a Second Language (ESL) has undergone great evolution, driven by growing demand for effective communication in a globalized world. A key aspect of ESL teaching is the methodology used to develop communicative and cognitive skills particularly while learning grammar. Grammar is not separate study anymore; it is the tool for deeper and insightful communication. The need of mastering grammar in the context for better understanding how it works changed the traditional methodology. Nowadays the inductive approach of teaching grammar predominates and spreads into teaching. Our study focuses on the theoretical and practical aspects of inductive and deductive approaches to grammar instruction, comparing their strengths, limitations and application in modern classrooms. The aim of the research is to analyze the evolution of grammar teaching methods, compare inductive and deductive approaches, and explore the practical implementation of teaching grammar inductively in ESL classrooms. uk_UA
dc.language.iso uk_UA uk_UA
dc.publisher Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка uk_UA
dc.subject 014 Середня освіта (Мова і література (англійська)) uk_UA
dc.title Inductive approach to English grammar teaching uk_UA
dc.type Магістерська робота uk_UA
dc.format.pages 95 uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу