Abstract:
Дошкільний вік є тим періодом розвитку, коли у дитини формуються уявлення про оточуючий світ, збагачується чуттєвий досвід та усвідомлення сутності зв’язків між об’єктами і явищами навколишньої дійсності. Цей період є найбільш сприятливим для формування системи знань про світ, як основи для подальшого навчання у школі та гармонійного розвитку. Водночас наявність порушень пізнавальної діяльності у дітей з інтелектуальними порушеннями негативно позначається на пізнанні оточуючої дійсності, пізнавальна пасивність не стимулює у дітей розвиток інтересу до пізнання, що негативно позначається на уявленнях про навколишнє в цілому. Мета дослідження – визначити рівень сформованості уявлень предмети і явища живої та неживої природи у дошкільників з інтелектуальними порушеннями та на основі цього розробити зміст і методи їхнього ефективного формування.