Abstract:
Повномасштабне вторгнення росії в Україну призвело до серйозних наслідків для середньої освіти в Україні. Школи зазнали людських втрат: вчителі, учні, батьки загинули через військові дії та російську окупацію. Сотні шкіл були зруйновані або пошкоджені. Мільйони дітей і тисячі українських вчителів були змушені переселитися всередині країни або виїхати за кордон. Щодня всі учасники освітнього процесу проходять випробування війни (вимушені перерви під час занять, перебування в укриттях, перехід на дистанційну чи змішану форму навчання, попередження про авіанальоти та відключення електрики). Через умови війни є загроза посилення жорстокості, нетерпимості, агресивності, ворожості в освітньому середовищі, і це при тому, що сучасна освіта в Україні відмовилася від авторитаризму і орієнтована на впровадження демократичної моделі, утвердження гуманітарної парадигми, розбудову нової української школи. Мета роботи – виявити психологічні умови розвитку педагогічної толерантності вчителя закладу загальної середньої освіти в умовах війни.