ElarK-PNU: Recent submissions

  • Лісовський, Андрій Сергійович; Матуз, Ольга Володимирівна; Придеткевич, Станіслав Станіславович (ВПП "’Апостроф", 2025)
    Методичні вказівки лабораторних занять з освітнього компоненту “Географія України” підготовлені відповідно до робочої програми дисципліни “Географія України” для студентів денної та заочної форми навчання напрямом зі ...
  • Кузик, Софія (Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, 2024)
    У сучасних умовах двомовність є поширеним явищем, коли в повсякденному житті родини можуть використовувати декілька мов. Проте двомовне середовище часто створює додаткові проблеми щодо розвитку мовлення дітей. Особливо ...
  • Лісовський, Андрій Сергійович; Матуз, Ольга Володимирівна; Придеткевич, Станіслав Станіславович (ВПП "’Апостроф", 2025)
    Методичні вказівки до практичних занять і самостійної роботи з освітнього компоненту Географія населення для здобувачів вищої освіти, галузі знань 01 Освіта, спеціальності 014 Середня освіта (за предметними спеціальностями), ...
  • Колпікова, Євгенія (Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, 2024)
    Для формування особистості дитини суттєву роль відіграє лексично, граматично, синтаксично правильне мовлення. Особливої ваги набуває синтаксична правильність мовлення як вияв смислової структури мови. Смислові компоненти ...
  • Добринчук, Ольга Олександрівна (Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, 2025)
    Навчально-методичний посібник укладено з метою ознайомлення здобувачів вищої освіти факультетів іноземної філології/вчителів/викладачів іноземних мов з етапами організації та особливостями підготовки і проведення іншомовних ...
  • Дубова, Марія (Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, 2024)
    Актуальність вирішення проблеми неготовності дітей дошкільного віку з тяжкими порушеннями мовлення до засвоєння грамоти зумовлена значним збільшенням кількості дітей дошкільного віку (від 8% до 25%), які відчувають труднощі ...
  • Алєксєєв, Олександр Олексійович (НРЗВО КПДІ, 2025)
    У сучасних умовах розвитку інклюзивної освіти особливої уваги набуває пошук ефективних методів і засобів соціалізації та психоемоційної адаптації дітей з особливими освітніми потребами (ООП). Одним із таких засобів є теніс ...
  • Плахтій, Маріанна Петрівна (Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, 2025)
    Навчально-методичний посібник призначений для здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти. Посібник охоплює актуальні філософські підходи до розуміння освіти в умовах постмодерного суспільства, цифровізації, ...
  • Довгалюк, Наталія (Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, 2024)
    Формування ситуативної комунікації у дітей з розладами аутистичного спектру молодшого шкільного віку є надзвичайно актуальним в умовах сучасного підходу до ранньої діагностики та корекційної допомоги дітям з особливими ...
  • Гродська, Тетяна (Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, 2024)
    Сучасний світ означений широким колом інформаційних потоків, які надходять з засобів масової інформації, інтернет-ресурсів, рекламних постерів, інформаційних білбордів, описів на маркуваннях продуктів, інструкцій до приладів ...
  • Бєлова, Олена Борисівна (Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, 2025)
    Навчально-методичний посібник включає основний зміст теоретичної та практичної підготовки освітнього компоненту «Логотерапія при неврологічних порушеннях», згідно з чинною освітньо-професійною програмою Спеціальна освіта ...
  • Божок, Софія (Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, 2024)
    Порушення читання в початкових класах в закладах загальної середньої освіти зустрічаються достатньо часто. Це підтверджує зростання кількості учнів з порушеннями читання. Використання гаджетів, інтернет-ресурсів для пошуку ...
  • Лісова, Людмила Іванівна (Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, 2025)
    У навчально-методичному посібника детально охарактеризовано науково-теоретичні основи логопедії. В ньому показано послідовність знайомства здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти за спеціальністю 012 Дошкільна ...
  • Балаєва, Наталія (Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, 2024)
    Високий рівень розвитку емоційної лексики демонструє культуру мовлення і поведінки загалом, адже коли людина не може висловити своїх почуттів через низький рівень розвитку емоційної лексики, то вона може проявляти девіантну, ...
  • Федорчук, Іван Вікторович; Гордій, Наталія Михайлівна; Козак, Максим Іванович (Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, 2025)
    Навчально-методичний посібник підготовлений відповідно до програми дисципліни “Природозберігаючі технології” для студентів вищих навчальних закладів. У даному навчальному посібнику представлені основні екологічні аспекти ...
  • Угорська, Наталія (Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, 2024)
    Метою дошкільної освіти є забезпечення цілісного розвитку дитини, її фізичних, інтелектуальних і творчих здібностей шляхом виховання, навчання, соціалізації та формування необхідних життєвих навичок. При відсутності належної ...
  • Томчишина, Діана (Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, 2024)
    Розвинення діамонологічної компетенції у дітей старшого дошкільного віку передбачає вміння розуміти вербальну інформацію, відповідати на запитання та звертатися з ними, підтримувати та розпочинати розмову, вести діалог, ...
  • Свіріда, Ангеліна (Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, 2024)
    Чисте, виразне і правильне мовлення – один з головних атрибутів гармонійного розвитку особистості. Дитина за допомогою мовлення органічно, легко і непомітно для себе пізнає навколишній світ, який містить багато нового, ...
  • Сердюк, Людмила (Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, 2024)
    Мовленнєві порушення різноманітні. Вони по-різному проявляються та залежать від причин і структури порушення. З розвитком логопедичної науки стало ясно, що при порушенні артикуляції звуку, в різній мірі може погіршуватися ...
  • Панчук, Наталія Петрівна (Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, 2025)
    Навчальний посібник складається з частин: вступ, лекційні заняття, практичні за¬няття, тестові завдання, мультимедійні презентації лекцій, список використаних джерел. Посібник сприятиме забезпеченню професійної компетентності ...